Co je potřeba

chuť se oprostit od starého systému, čas

1

V prvé řadě je dobré si přečíst knížku GTD od Davida Allena, která je k dostání i v češtině pod názvem MÍT VŠE HOTOVO. Knížka není složitá na čtení, celý systém je velmi jednoduše vysvětlen za použití základního diagramu, který je základem pro použití metody GTD. Zároveň kniha obsahuje spoustu citací od známých současných i minulých autorů, které se zabývají myšlením, což je velmi důležité pro změnu dosavadního pohledu na organizaci úkolů a myšlenek.

2

Začněte aplikovat metodu. Můžete začít přesně dle návodu, který je uveden v knížce, kdy za použití běžně dostupných kancelářských pomůcek (fixy, šanony, složky, barevné papíry) si můžete vytvořit fungující systém.

3

Papírový systém je dobrá věc, ale v dnešní digitální době již existuje nespočet systému pro aplikaci GTD, které můžete mít na vašem počítači. Tyto systémy jsou velmi dobrou pomůckou, protože poskytují částečnou automatizaci některých úloh, podporuji rychlost zadávání a zpracovávání informaci. A koneckonců, pokud chcete něco změnit, stačí to smazat a znovu napsat, jsou tedy přehlednější než papírové systémy. Systému pro aplikaci metody GTD je nespočet, není žádný nejlepší, vždy záleží na uživateli, co mu vyhovuje nejvíce. Mezí známe lze zařadit Thinking Rock (www.trgtd.com.au), Toodledo (www.toodledo.com) a jiné.

4

Pokud již používáte nějaký počítačový úkolníček, je velmi pravděpodobné, že jej můžete užívatelský upravit pro použiti metody GTD, vždy jde jen o zakládaní princip, viz hlavní diagram metody GTD. Můžete si tak přizpůsobit například Microsoft Outlook nebo jiný běžně požívaný systém.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.555555
Average: 3.6 (9 votes)