Co je potřeba

Kancelářský balík OpenOffice.org

1

Spusťte ve svém PC či notebooku kancelářský balík OpenOffice, bezplatnou náhradu kancelářského balíku Microsoft Office, vyberte potřebnou aplikaci a začněte vytvářet dokument, který chcete chránit heslem.

2

Pro dokončení dokumentu, či pro jeho první uložení v průběhu práce, zvolte v nabídce Soubor možnost Uložit (CTRL+S).

3

Zvolte místo uložení, vyplňte název dokumentu a vyberte typ ukládaného souboru. Před stisknutím tlačítka Uložit však nezapomeňte zaškrtnout pod volbou typu souboru možnost Uložit s heslem.

4

Před samotným uložením souboru se zobrazí okénko pro zadání a ověření hesla. Vypište heslo, potvrďte jej a stiskněte tlačítko OK. Váš dokument je nyní chráněn heslem. Při každém dalším otevření pak bude Vámi zadané heslo vyžadovat.

5

Pokud již soubor vytvořený máte a chcete jej heslem dodatečně opatřit, postupujte takto : Otevřete požadovaný dokument a v nabídce Soubor zvolte možnost Uložit jako. Ta Vám umožní „přeuložení“ souboru. Dále pokračujte body 3) a 4) tohoto návodu.

Varování

Heslo volte takové, aby jste si jej dobře zapamatovali, ale ne natolik jednoduché, aby šlo metodou pokus-omyl odhalit. Při zadávání hesla těchto dokumentů můžete totiž využít neomezený počet pokusů, než uspějete.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.4
Average: 4.4 (5 votes)