Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zaheslovat dokumenty OpenOffice.org

Pokud sdílíte své PC s více uživateli a nechcete, aby si někdo prohlížel vaše texty či jiné dokumenty vytvořené v OpenOffice.org, je vhodné tyto dokumenty zaheslovat. OpenOffice naštěstí nabízí jednoduché řešení, jak tímto způsobem soubory před nenechavci chránit.

Co je potřeba

Kancelářský balík OpenOffice.org

1

Spusťte ve svém PC či notebooku kancelářský balík OpenOffice, bezplatnou náhradu kancelářského balíku Microsoft Office, vyberte potřebnou aplikaci a začněte vytvářet dokument, který chcete chránit heslem.

2

Pro dokončení dokumentu, či pro jeho první uložení v průběhu práce, zvolte v nabídce Soubor možnost Uložit (CTRL+S).

3

Zvolte místo uložení, vyplňte název dokumentu a vyberte typ ukládaného souboru. Před stisknutím tlačítka Uložit však nezapomeňte zaškrtnout pod volbou typu souboru možnost Uložit s heslem.

4

Před samotným uložením souboru se zobrazí okénko pro zadání a ověření hesla. Vypište heslo, potvrďte jej a stiskněte tlačítko OK. Váš dokument je nyní chráněn heslem. Při každém dalším otevření pak bude Vámi zadané heslo vyžadovat.

5

Pokud již soubor vytvořený máte a chcete jej heslem dodatečně opatřit, postupujte takto : Otevřete požadovaný dokument a v nabídce Soubor zvolte možnost Uložit jako. Ta Vám umožní „přeuložení“ souboru. Dále pokračujte body 3) a 4) tohoto návodu.

Heslo volte takové, aby jste si jej dobře zapamatovali, ale ne natolik jednoduché, aby šlo metodou pokus-omyl odhalit. Při zadávání hesla těchto dokumentů můžete totiž využít neomezený počet pokusů, než uspějete.

Autor: MTB
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak zaheslovat složku
Potřebujete-li zabezpečit svá data v počítači, popřípadě ochránit soubory heslem a poslat je adresátovi emailem, nabízí se několik užitečných řešení.…
Jak si udělat gelové nehty doma | rady
Jak si udělat gelové nehty doma | rady. Gelové nehty jsou hitem dnešní doby. Jestliže chce být žena skutečně in, tak je prostě musí mít. Dodávají ruká…