Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zjistit IMEI mobilního telefonu

IMEI telefonu budete potřebovat zejména v situaci, kdy vám byl mobilní telefon odcizen, nebo v případě, kdy budete chtít koupit již použitý mobil a nebudete si jisti jeho původem. IMEI telefonu je výrobní číslo, žádné dvě mobilní zařízení nemají stejné IMEI. Proto je užitečné si jej uchovat. Šance, že se vám odcizený mobil vrátí, je tak větší.

1

IMEI telefonu zjistíte jednoduše zadáním kódu na klávesnici mobilu. Zadejte *#06#. Na displeji mobilu se zobrazí sériové číslo. IMEI si zapište a uchovejte mimo mobilní zařízení. Nahlaste jej policii v případě ztráty nebo odcizení mobilu.

2

Jestliže si nejste jisti, zda nepoužíváte kradený telefon, navštivte webové stránky policie na adrese www.policie.cz. V menu vyberte Databáze a Odcizené mobilní telefony. Zadejte prvních 14 čísel IMEI. Databáze vám ukáže informace o odcizených mobilních telefonech, pokud majitel zažádal policii o zablokování ve veřejné GSM síti všech operátorů působících na území České republiky.

IMEI telefonu mají některé telefony umístěné pod baterií. Údaj naleznete rovněž na krabici od telefonu či v záručním listě.

Kód IMEI je zkratka pro International Mobile Equipment Identity. Jedná se o jedinečný patnáctimístný místný kód používaný k identifikaci každého mobilního telefonu, který je používán v rámci GSM sítě. Ukládá se v registru.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zdravě solit
Jak poznat celozrnné pečivo
Jak o Vánocích nepřibrat
Jak pěstovat citrusy v zimě