1

Existují prakticky dvě cesty, jak zrušit účet na Facebooku. První z nich účet na Facebooku deaktivuje, ta druhá účet zcela zruší. Obě varianty však staví před uživatele určité překážky, na které je třeba se připravit. Tvůrce Facebooku se tím snaží údajně zachovat integritu dat (provázání uživatele v sociální síti, jeho příspěvků...), ovšem hlavním důvodem je to, že Facebook nechce přijít o žádného uživatele. Ten svou aktivitou na Facebooku samozřejmě posiluje vazby uvnitř sociální sítě, ztráta takového článku méně či více sociální síť oslabuje. Deaktivace účtu na Facebooku je poměrně jednoduchá. Přihlaste se do svého profilu na Facebooku na adrese www.facebook.com

2

V horní liště klikněte na Settings (Nastavení) a zvolte Account Settings (Nastavení účtu), viz přiložený obrázek.

3

Zobrazí se stránka, na níž můžete změnit rozličné údaje na Facebooku. Například přístupové heslo nebo úroveň soukromí. Poslední položkou je Deactive Account (Deaktivace účtu), na tu klikněte.

4

Nyní se připravte na to, že se Facebook bude snažit působit na vaše emoce. Zobrazí vám stránku, na níž uvidíte velké a viditelné fotografie vašich Facebook přátel. Zdůrazňuji "viditelné", neboť není zvykem, aby Facebook nám zobrazoval při běžném užívání tak velké profilové snímky našich přátel. Jsme totiž na Facebooku zvyklí na malou čtvercovou ikonku s fotografií (pokud samozřejmě nenavštívíme profil našeho Facebook kamaráda). Facebook chce touto stránkou apelovat na to, že opuštěním Facebooku vám budou chybět přátele, o které přijdete. Pokud tuto zákeřnou lest Facebooku překonáte, dole naleznete ikonu Deactive My Account.

Tím samozřejmě nemáte vyhráno. Váš účet bude stále existovat - jen bude deaktivován. Jakmile se znovu do Facebooku přihlásíte, účet se automaticky aktivuje. Tato cesta slouží především těm, kteří se v brzké době opět rozhodnou Facebook užívat. Uvažujete-li o úplném zrušení, pak nejsnazší cestou bude následující odkaz:

https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

Připravte se však na to, že data o vaší osobě, které jste zveřejnili ve svém Facebook profilu včetně vašich aktivit, preferencí, příspěvků atd., si Facebook může ponechat (za což byl už několikrát médii napaden). Při registraci však souhlasíte se smluvními podmínkami, které jsou právně nastavené tak, aby byly pro Facebook co nejvýhodnější a co nejméně napadnutelné.

Tipy

Zajímavou variantou, jak se při zrušení účtu zároveň i pobavit, je tzv. e-sebevražda. Tu lze aplikovat i na jiné sociální sítě. Návod naleznete zde: http://www.jaktak.cz/jak-spachat-e-sebevrazdu-v-socialnich-sitich.html

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.367645
Average: 4.4 (68 votes)