Co je potřeba

krabice, nůžky, lepenka, zdrhovací pytle, noviny, bublinková fólie, doprava

1

Začněte včas

Sehnat krabice vhodné na stěhování je dobré včas. Pokud stěhujete víc než jeden pokoj, sbírejte krabice už měsíc předem. Nejlepší jsou ty, které mají úchyty a snímatelné víko. Dají se také koupit v hypermarketech s nábytkem. Hodí se také klasické kostkované eurotašky, které jsou levně k dostání v tržnicích. Snažte se také vyhodit nepotřebné věci.

2

Pokud nezačnete včas, sežeňte, co se dá a zbytek vyřešte zdrhovacími pytli na odpad. Pokud možno v různých barvách a objemech.

3

Balte chytře

Rozmyslete si předem, který nábytek budete stěhovat, a věci z něj zabalte jako první. Potom nábytek rozmontujte a zabalte zbytek věcí. Šrouby a matky dejte do popsaných sáčků a dejte do jedné krabice. Krabici čitelně popište. Velikost krabic a pytlů přizpůsobte tomu, kdo je bude nosit. Malé a lehčí pytle mohou pomoci nosit i děti. Nedávejte nejtěžší věci do největších krabic, abyste je unesli.

4

Sežeňte pomocníky a stěhováky

Poptejte se, kdo z vašich známých by vám mohl přijít pomoci a kdy. Jejich příchod naplánujte dvě hodiny před příjezdem stěhovací služby, abyste mohli vynést krabice a pytle ven předem.
Porovnejte různé stěhovací služby. Nejlepší je zavolat na infolinku. Připravte si seznam objemnějších věcí a nábytku pro odhad velikosti auta. Zeptejte se na cenovou kalkulaci (způsob účtování - započatá hodina nebo čistý čas). Uveďte, kolik pracovníků kromě řidiče budete potřebovat. Nechte si navrhnout možné termíny. Ve větších městech stačí shánět stěhovací službu 4-5 dní předem.

5

Den před stěhováním potvrďte termín se službou a kamarády. Zkontrolujte klíče od obou bytů a vyberte osobu, která pojede se stěhováky do nového bytu.

6

V den stěhování začněte nosit věci ven cca dvě hodiny předem a snažte se mít hotovo aspoň patnáct minut před plánovaným příjezdem služby. Stěhováci většinou jezdí dřív. Nábytek do auta naskládejte pokud možno jako poslední, abyste jej vybalili jako první.

7

Vraťte se na místo činu

Nikdy nepředávejte klíče od starého bytu, aniž byste se do něj po přestěhování ještě vrátili a vše zkontrolovali spolu s majitelem. Vyhnete se ztrátě věcí a pozdějším sporům s majitelem o náhrady škod.

8

A pokud si do nového bytu raději chcete pořídit nový nábytek, nezapomeňte také kromě skříní a jiného nábytku na stylovou a kvalitní postel pro zdravý spánek. Vyberte si masivní postel v kamenném obchodě nebo na internetu.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (5 votes)