Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat koberec

25. Březen 2014

Každý se určitě shodneme, že koberec by měl hřát od nohou Dalším kritériem správně vybraného a v domácnosti umístěného koberce je i oživení interiérů, které díky novému koberci dostanou nový rozměr. Pojďme se podívat na koberce jako takové a výběr přizpůsobit konkrétnějším představám.

1

Nezbytná plocha kobercce
Před nákupem koberce si ujasněte, kolik plochy by měl koberec z místnosti pokrývat. Pokud tedy potřebujete jen dekorační koberec pod konferenční stolek, je to jiné, než výběr celoplošného koberce do obývacího pokoje. Změřte si plochu, kam potřebujete koberec umístit.

2

Barva a vzor koberce
Barva a vzor koberce ovlivňují i naší náladu a vzhled celého interiéru. Pokud potřebujete prostor opticky zvětšit, vybírejte si koberec ve světlejších barvách. Tmavší barvy a vzory prostor zase zmenší. Záleží na vás, jestli chcete místnosti dát studenější nebo teplejší ráz.

3

Zatížení koberce
Pokud sháníte celoplošný koberec, je dobré vybírat podle stupně jeho zatížení. Existují i speciální krytiny pro vyšší zátěž.

4

Životnost
Životnost koberce je dána i tím, jaký je poměr množství vláken k výšce vlasu koberce.

5

Materiál koberce
Materiálů, které se používají na výrobu koberců, je hned několik. Přírodní koberce jsou příjemné na dotyk, jsou jemné a hebké.
• druh vlákna
Přírodní vlákno - kokosové vlákno, sisal nebo bavlna. Umělé materiály - polyamid, polypropylen, polyakryl, nylon, aj., vše má jiné účely a použití. Záleží na vás pro jakou variantu koberce se rozhodnete. Některé jsou svými vlastnostmi lepší do obývacích pokojů, jiné do dětských pokojů a jiné zase do kanceláře, kde máte židle s kolečky. Pro útulnost prostředí doma je vhodnější koberec z přírodního materiálu, do kanceláře spíše umělý, aj.
• hustota vlákna
Čím hustější vlákna a ve větším počtu, tím delší trvanlivost. Koberec je tak odolnější proti oděru.

6

Alergici
Pro alergiky jsou vhodné koberce, které zabrání poletování prachových částic a chlupů vpsů a koček. Pohltí je včetně dalších nečistot mnohem lépe, než plovoucí podlahy. Ovšem je i tak nutné koberce často čistit a vysávat.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak oživit staré tričko
Určitě máte doma staré tričko či tílko, které se Vám stále líbí, a neradi byste jej vyhazovali, ale už jsou na něm patrné různé flíčky nebo jiné nedok…
Jak malovat s dětmi na kameny