Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat koberec

25. Březen 2014

Každý se určitě shodneme, že koberec by měl hřát od nohou Dalším kritériem správně vybraného a v domácnosti umístěného koberce je i oživení interiérů, které díky novému koberci dostanou nový rozměr. Pojďme se podívat na koberce jako takové a výběr přizpůsobit konkrétnějším představám.

1
Nezbytná plocha kobercce Před nákupem koberce si ujasněte, kolik plochy by měl koberec z místnosti pokrývat. Pokud tedy potřebujete jen dekorační koberec pod konferenční stolek, je to jiné, než výběr celoplošného koberce do obývacího pokoje. Změřte si plochu, kam potřebujete koberec umístit.
2
Barva a vzor koberce Barva a vzor koberce ovlivňují i naší náladu a vzhled celého interiéru. Pokud potřebujete prostor opticky zvětšit, vybírejte si koberec ve světlejších barvách. Tmavší barvy a vzory prostor zase zmenší. Záleží na vás, jestli chcete místnosti dát studenější nebo teplejší ráz.
3
Zatížení koberce Pokud sháníte celoplošný koberec, je dobré vybírat podle stupně jeho zatížení. Existují i speciální krytiny pro vyšší zátěž.
4
Životnost Životnost koberce je dána i tím, jaký je poměr množství vláken k výšce vlasu koberce.
5
Materiál koberce Materiálů, které se používají na výrobu koberců, je hned několik. Přírodní koberce jsou příjemné na dotyk, jsou jemné a hebké. • druh vlákna Přírodní vlákno - kokosové vlákno, sisal nebo bavlna. Umělé materiály - polyamid, polypropylen, polyakryl, nylon, aj., vše má jiné účely a použití. Záleží na vás pro jakou variantu koberce se rozhodnete. Některé jsou svými vlastnostmi lepší do obývacích pokojů, jiné do dětských pokojů a jiné zase do kanceláře, kde máte židle s kolečky. Pro útulnost prostředí doma je vhodnější koberec z přírodního materiálu, do kanceláře spíše umělý, aj. • hustota vlákna Čím hustější vlákna a ve větším počtu, tím delší trvanlivost. Koberec je tak odolnější proti oděru.
6
Alergici Pro alergiky jsou vhodné koberce, které zabrání poletování prachových částic a chlupů vpsů a koček. Pohltí je včetně dalších nečistot mnohem lépe, než plovoucí podlahy. Ovšem je i tak nutné koberce často čistit a vysávat.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ID: 1233806, sxc.hu

Hodnocení
Tamara Liptáková (neověřeno) | Čt, 08/15/2019 - 22:42

Pěkné tipy. My ještě nedávno doma prakticky žádné koberce neměli. Zavrhovala jsem je hlavně z toho důvodu, že se v nich šíleně drží prach a celkově jsem je považovala za zbytečnost. Názor na ně jsem změnila až v momentě, kdy jsem narazila na jeden obchod, kde se mi povedlo sehnat jeden překrásný handmade háčkovaný koberec. Tak originální koberec jsem snad nikde jinde neviděla, takže jsem si ho musela hned koupit. :-)

Další zajímavé články

Jak minimalizovat spotřebu plastů | rady a tipy. Celosvětové znečištění plasty, hromady odpadu v oceánech a mikroplasty v pitné vodě. To vše je důsled…