Přejít k hlavnímu obsahu

Jak začít běhat

29. Duben 2019
Jak začít běhat

Běžecký plán pro úplné začátečníky.

1

1. týden: Doporučuje se několikaminutová rychlá chůze (7 minut), po které následuje velmi pomalý běh (1 minuta). Tuto sestavu opakujte nejméně 3 x za sebou. Za tento týden se doporučuje jít běhat nejméně 3 4 x.

2

2. týden: Rychlou chůzi o minutu zkraťte a naopak běh prodlužte o půl minuty. 3 x opakujte tuto kombinaci a to 4 x týdně.

3

3. týden: Opět zkracujte rychlou chůzi na 5 minut a běhu se věnujte 3 minuty. Sestava, kterou opakujte 4 x za sebou, trvá přes půl hodiny a týdně by se měla 4 x opakovat.

4

4. týden: Nyní vás čekají 4 minuty rychlé chůze, 4 minuty běhu, kombinaci opakujte 4 x za sebou, 4 x týdně.

5

5. týden: Tento týden změňte trénink na 2 minuty rychlé chůze, 5 minut běhu, sestavu opět opakujte 4 x za sebou, 4 x týdně.

6

6. týden: Následující týden stačí pouze minuta rychlé chůze, běhejte již 7 minut,  4 x za sebou, 4 x týdně.

7

7. týden: Teď se chůzi věnujte opět minutu, 9 minut běhejte, kombinaci opakujte 3 x za sebou, 4 x týdně.

8

8. týden: Pokud jste úspěšně dokončili tento plán, není problém začít běhat v kuse bez rychlé chůze. Nyní si tedy můžete vytvořit vlastní běžecký plán. Doporučujeme běhat 15 25 minut bez přestávky 34x týdně.

9

9. týden: Nyní už víte, jaký plán je pro Vás nejlepší. Můžete zkusit souvislý běh 30 minut 4 x týdně.

Důležité je dbát na pravidelnost a vytrvat až do doby, kdy se pro Vás stane běh zábavou.

Než začnete běhat, nezapomeňte se pořádně rozcvičit. Strečink praktikujte alespoň 5 minut a zakončit ho můžete rychlou chůzí.

Jakub322 (neověřeno) | Pá, 08/16/2019 - 03:06

Nejlepší způsob jak začít běhat? Nasadit pohodlné oblečení, přestat se vymlouvat a vyběhnout. Je to tak jednoduché, ale pro spoustu lidí to představuje takový problém. Chce to pořádnou motivaci. :) Silné PROČ. Ale pozor na syndrom běžeckého kolene.

Kristýna (neověřeno) | Út, 08/06/2019 - 07:55

Já jsem začala běhat díky tomu, že mě k tomu přinutila kamarádka, jinak bych asi nezačala. Začalo mě to bavit a teď běhám častěji, než ona. Dokonce jsem si koupila i boty na běhání. Nechtěla jsem do nich investovat, protože jsem nevěděla, jestli mě bude běhání bavit. Narazila jsem na https://footshop.modio.cz/damske-boty , kde mají akci a se slevovým kódem pro Footshop jsem ušetřila, takže boty nebyly ani tak drahý, jak jsem počítala.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Běhání patří k nejúčinnějším metodám pro zdravé hubnutí. Začínající běžci se obvykle dopouští řady začátečnických chyb, které jim hubnutí značně znepř…
Obrázek není k dispozici
Cvičení doma má několik výhod. Cvičit můžeme v kterémkoli čase, při jakémkoli počasí a v každém věku. Tisíce návodů na cvičení doma najdeme na interne…
Jak čerpat energii ze stromů
Jak využít šišky ke tvoření dekorací
Jak využít šišky ke tvoření dekorací | rady a tipy. Tvořením dekorací z přírodnin příjemně vyplníte čas strávený s dětmi v případě nepřízniv…
Jak si zpříjemnit dlouhou cestu