Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na plíseň v bytě - lokální plíseň

14. Říjen 2015

S nechtěným spolubydlícím v podobě plísně v bytě je nutné bojovat už v zárodcích. Plíseň v bytě uvolňuje výtrusy, které jsou základem pro další kolonie plísní. Navíc mikroskopické částečky způsobují vážná alergická onemocnění. Savo mnohdy nestačí. Jak na plíseň v bytě vyzrát?

Co je potřeba

Savo proti plísním (s rozprašovačem)
menší kyblík s teplou vodou
hadřík

1
Plísně se tvoří v těch místech, kde se udržuje vlhkost. Roziko výskytu plísně v bytě se tedy snižuje pouhým častějším větráním. Cirkulovaný čerstvý vzduch znemožňuje plísním se šířit. Plísně se v bytě vyskytují nejčastějí v rozích místností, v prostoru za nábytkem nebo v méně přístupných místech místnosti. Ideální prevencí je tedy nábytek od zdi odsunout od zdi, aby za ním mohl vzduch cirkulovat.
2
Njdříve vyzkoušíme Savo proti plísním. Jedna lahev s rozprašovačem nás vyjde zhruba na 90 korun, ovšem na lokální plíseň v bytě může být dostatečně účinný. Otevřete okna. Plísním se u nás v bytě daří obzvlášť v zimě, kdy větráme méně. Připravte se rozprašovat speciálního prostředku - například zmíněné Savo na plísně. Dále menší kyblík s teplou vodou a hadřík.
3
Na ústa si nasaďte roušku, která vás bude chránit od spór plísně. Vdechované spóry jsou hrozbou pro zdraví člověka. Vyždímaným hadříkem přetřete postižená místa. Nemáte-li roušku, postačí šátek.
4
Přípravkem na plísně postříkejte postižená místa. Na etiketě naleznete detailnější návod. Zpravidla prostředek rozprašujeme ve vzdálenosti 20 cm od plochy. Plíseň mnohdy nezmizí hned, proto akci opakujte několikrát do měsíce. Důležitým předpokladem pro úspěch je častější větrání.
5
Jestliže s tímto jednoduchým postupem nejsme v boji proti plísní úspěšní, měli bychom si určit příčiny výskytu plísní. Plísním se daří v místnostech, kde se vlhkost vzduchu pohybuje ve vyšších hodnotách, kde neprobíhá cirkulace vzduchu a kde se teplota pohybuje okolo 20 až 22 stupni Celsia. Vlhkost k nám může vzlínat kvůli špatné izolaci.
6
Malými triky snížíme v bytě vlhkost vzduchu. V místnosti přestaneme sušit prádlo, přemístíme rostliny... Více jak snížit vlhost vzduchu se dočtete zde: Jak na vlhké zdiJestliže nejsme nadále úspěšní, doporučuji si pozvat do bytu odborníka, který změří vlhkost vzduchu, určí příčiny vzniku plísní a provede proti plísním zákroky s prostředky, které běžně v drogerii nekoupíme a které mohou být mnohem účinnější.
Autor: chorche
Hodnocení
Roman Hlávka (neověřeno) | Po, 09/16/2019 - 23:02

Měl bych takový dotaz. V poslední době se nám u nás doma začala tvořit plíseň a já vůbec nevím co s tím. Už jsem zkoušel různé přípravky, ale ty vždy pomohly jen na chvíli. Nedávno jsem se ale dozvěděl o možnosti zbavení se plísně pomocí ozonu. Nemáte s tím náhodou někdo zkušenost? Opravdu to funguje? Díky.

Atula (neověřeno) | Čt, 02/28/2019 - 18:50

Rozhodně bych neřešil jen plíseň, ale hlavně důvod, kvůli čemu vzniká. Většinou to bývá vlhkost v bytě. Často pomůže jen omezení sušení prádla uvnitř.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Častým používáním může dojít k poškození desky stolu. Další příčiny poškození stolu lze hledat v tom, že stůl byl dlouhodobě vystaven venkovnímu prost…
Obrázek není k dispozici
Vlhké zdi přinášejí řadu nepříjemností, vznikající plíseň pak může ohrožovat vaše zdraví. Při včasném zásahu se mokré fleky nemusí rozšiřovat. Jak ale…
Jak naučit dítě plavat | rady a tipy. Plavání patří k základním sportovním dovednostem. Čím dříve se dítě naučí plavat, tím lépe. Jak co nejlépe postu…