Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat plovoucí podlahu

05. Září 2019

Plovoucí podlahy jsou v dnešní době zcela běžnou součástí vybavení domácností. Podlaha dotváří celkový vzhled a atmosféru interiéru. Pořízení plovoucí podlahy nemusí být finančně náročné, výsledný efekt však může investici několikanásobně předčít. Plovoucí podlahu byste měli vybírat důkladně a s pečlivou rozvahou. Na co si při výběru plovoucí podlahy dávat pozor vám poradí následující řádky.

1

Plovoucí podlaha

Plovoucí podlaha získala svůj název kvůli technice, jakou je pokládána. Lamely dřevěné nebo laminátové plovoucí podlahy nejsou nikde pevně přichyceny k podkladu. Jsou na něm pouze položeny a leží na podkladu svou vlastní vahou a vahou zařízení interiéru.

2

Materiál

Plovoucí podlaha může být vyrobena z celé řady materiálů, především se jedná o: - laminát - dřevěná dýha - dřevěný masiv (z evropských a exotických dřevin) - korek - linoleum.

3

Laminát nebo dřevo

Výběr materiálu záleží čistě jen na vás. Musíte sami usoudit, jak velké zátěži budete vaši plovoucí podlahu vystavovat a kolik finančních prostředků chcete do koupě a položení plovoucí podlahy investovat. Nejčastěji se prodávají plovoucí podlahy z laminátu nebo dřevěné dýhy či masivu. Mezi těmito materiály je potřeba rozlišit několik základních rozdílů.

4

Laminát

Laminátové plovoucí podlahy jsou především cenově dostupnější. Další jejich výhodou je, že oproti dřevu jsou odolnější proti poškození a zátěži. V nabídce je dnes k dostání celá řada druhů laminátových plovoucích podlah. Můžete si vybrat z celé řady dekorů, mnohé lamináty jsou od dekoru pravého dřeva téměř k nerozeznání. Vybrané druhy laminátové plovoucí podlahy můžete položit i na podlahové topení. Laminátové plovoucí podlahy jsou na druhou stranu hlučnější, mají menší životnost a jejich renovace není možná.

5

Dřevo

Dřevěná podlaha je oproti laminátu teplejší, méně hlučná a je možné ji renovovat. Po 10 – 15 letech můžete podlahu přebrousit a znovu nalakovat, což u laminátu nelze. Dřevěné plovoucí podlahy jsou dražší, počítejte s mnohem vyššími pořizovacími náklady. Dřevěná podlaha je choulostivější, co se týče zátěže a poškození vnějšími vlivy, počítejte také s většími nároky na údržbu než u laminátu.

6

Dekor

Můžete vybírat z celé řady druhů a různých dekorů plovoucích podlah. Dekor vaší plovoucí podlahy určitě přizpůsobte barvě zdí, stylu nábytku a zařízení místnosti. Světlý dekor plovoucí podlahy s méně intenzivní kresbou dřeva hezky ladí s pestřejší výmalbou. Tmavý dekor plovoucí podlahy může interiér opticky zmenšit, proto doporučujeme tento dekor kombinovat s decentnější výmalbou.

7

Voda

Plovoucí podlaha není pevně položena na svém podkladu. Menší množství vody, které zůstane na podlaze malou chvilku, její zvlnění opravdu nezpůsobí. Ke zvlnění laminátu dojde ve chvíli, kdy na podlaze delší dobu stojí několikacentimetrová vrstva vody (např. porucha pračky). Z tohoto důvodu můžete mít plovoucí podlahu i v kuchyni. Přesto nedoporučujeme pořizovat plovoucí podlahu jak laminátovou tak dřevěnou do místností a prostor, kde je větší vlhkost. Některé specializované firmy nabízí plovoucí podlahy, které jsou vhodné do koupelen. Tyto podlahy pak musíte pečlivě a složitě udržovat, aby nedošlo k jejich zvlnění. Provoz a údržba takovéto podlahy není levnou záležitostí.

Adam Jenský (neověřeno) | Po, 09/16/2019 - 23:39

Já teda za sebe můžu jednoznačně doporučit laminátovou podlahu. My doma například máme podlahu od Gerfloru a s tou jsem naprosto spokojený. Asi nejlepší je na ní to, jak skvěle se udržuje. To samé se bohužel nedá říct o staré dřevěné podlaze, kterou jsme v bytě měli předtím.

Jarek Potměšil (neověřeno) | Po, 07/29/2019 - 22:58

Díky moc za info. To se určitě bude hodit. Právě nad plovoucí podlahou už totiž nějaký ten pátek uvažuji. Teď máme doma klasické parkety a ty už za ta léta nevypadají zrovna nejlépe, takže by to novou podlahu už určitě chtělo. Ty podlahy z exotických dřevin o kterých píšete se mi docela zamlouvají. Koukal jsem, že ani u nás něco takového není až takový problém sehnat. Mají je například tady: https://www.floor-experts.cz/produkty/drevena-podlaha/

Jenda (neověřeno) | Čt, 04/04/2013 - 17:15

Fajn článek, díky za něj! Ja sem taky teda docela dlouho váhal a jelikož uš teď máme děcka, tak jsem zvažoval něco tichýho - třeba jako tohle http://www.gerflor-pvc.cz/produkty/zamkove-dilce-s-pvc-textilni-podlozk… Máte s tim někdo zkušenost? Přecejen to nejsou zrovna zanedbatelný peníze, tak bich nerad šlápnul vedle nebo platil zbytečně moc... Diky!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Plastová okna se stala fenoménem doby. Na našem trhu působí stovky firem nabízejících plastová okna. Jak však mezi nimi vybrat tu správnou? Je spousta…
Jak vybrat vestavěné skříně | rady a tipy. Znáte to. Věcí v domácnosti neustále přibývá a jen málokteré chceme mít pořád na očích. Navíc, čím méně mís…
Obrázek není k dispozici
Vrtání do zdí je jedním z prvních oříšků, který řeší většina lidí po nastěhování do nového bytu nebo domu. Pokud si myslíte, že vždy stačí přiložit vr…