Přejít k hlavnímu obsahu

Jak nezmrznout na Sibiři

20. Prosinec 2013

Pokud nechcete na Sibiři zmrznout, tak musíte cestovat. Sibiř je sice mrazivá, ale zato krásná. Její rozloha je kolem 10 milionů kilometrů čtvereční a pokud chcete objevit její nejkrásnější místa, tak je potřeba si správně naplánovat, kam cestovat. Pro patřičné zahřátí sice není doporučené pít hektolitry vodky, ale teplé oblečení by mělo být základem číslo jedna. Cestování po Sibiři je nejlepší s přáteli, jelikož je většina míst pustých a cestování na vlastní pěst se nedoporučuje. Jak tedy cestovat, abyste nezmrzli?

1
Pro cestování vám bude nejbližším cestovním prostředkem vlak, jelikož je tu síť železnic sice zastaralá, ale plně funkční. Jedním z hlavním cílů vaší cesty by měl být Novosibirsk, tedy hlavní město celé Sibiře. Určitě by vám neměly uniknout hory, které jsou v této oblasti nejkrásnější. Pro návštěvu hor se musíte vydat do Altajské republiky, kde na vás čeká pohoří Altaj. Nejlepší je vyrazit přes Gornoaltajsk.
2
Jestliže chcete poznat i pravou ruskou tajgu, tak se vám nabízí možnost cestování kolem jezera Akkem. Pokud jste příznivci lezení po horách, tak se budete cítit u Akkemských stěn jako ve svém živlu. Ačkoliv zde můžete narazit i na jiné turisty, tak je i přesto lepší se naučit pár slov nebo vět rusky.
3
Cestování si užijte se vším všude a neváhejte se ubytovat v maringotkách nebo místních chatkách v typicky rusko-mongolském stylu. Jako základ ovšem berte spací pytel vhodný i do mrazu. Vrcholem Altaje je Bělucha, která je vysoká 4506 metrů. Vysokohorská turistika je tu v plném proudu a pobyt si zde užijí vodáci, jelikož horské řeky, především Katuň, jsou to pravé pro každého dobrodruha.
4
Pro horolezce se zde nachází i další skvělá místa, jde především o Aktru, které je vyhledáváno nejen Evropskými horolezci, ale i další střediska. Je možné si zaplatit i cestu helikoptérou. Velmi úchvatná jsou Šavlínská jezera, která vás potěší především na oko, jinak jsou velmi chladná.
5
Pro kompletní poznání Sibiře si pořiďte průvodce a také si vymezte lokality, které chcete navštívit. Jestliže jste milovníci vlaků, tak by pro vás měla být základem transsibiřská magistrála, která vás sveze napříč Sibiří.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici