Co je potřeba

zahradnické nůžky
konev s vodou

1

Během července naposledy přihnojíme růže, aby jejich výhony do podzimu dobře vyzrály.
Při hnojení nepoužívejte dusíkatá hnojiva, ale hnojiva s vysokým obsahem draslíku. Nejvhodnější doba hnojení je před deštěm, aby hnojiva dobře vsákla do půdy a dostala se až ke kořenům.

2

U trvalek po odkvětu odstraňujeme semeníky. Uschlá květenství nejen, že nepůsobí esteticky, ale také rostlinu zbytečně vysilují. Když rostlinám semeníky odstraníme, můžeme se navíc u některých druhů rostlin dočkat druhého vykvetení - mohou takzvaně remontovat.

3

Při sklizni bazalky si vždy necháme několik rostlin do zásoby. Nesklidíme tudíž celou úrodu zároveň.

4

Letní odrůdy jablek už dozrávají. Necháme je však na stromě až do konzumace, neboť utržená brzy ztratí svěžest i chuť.

5

Dále provádíme sadbu jahodníků. Ta by se měla co nejdříve dostat do půdy. Pokud však již na rostlinách vidíme, že jsou povadlé, namočíme jejich kořeny a ponecháme v chladu, než vodu natáhnou.

6

Pokud je červenec chladnější a vlhčí, vadí to mnoha suchomilným cibulovinám natolik, že mohou snadno vyhnít. Proto je raději vyndáme ze země. Cibuloviny vyryjeme, necháme oschnout a pak je uskladníme.

7

Překopeme kompost, zalijeme ho a přikryjeme černou folií.

8

Podepřeme větve ovocných stromů, aby se pod tíhou dozrávajícího ovoce nezlomily.

9

Dvouletky, které jsme vyseli v červnu a květnu, přepichujeme.

10

Uvolněné záhony, ze kterých jsme sklidili zeleninu, mělce okopeme, zbavíme zbytků zeleniny a případných plevelů a uhrabeme. Tak jsou připraveny pro případné další výsadby zeleniny.

11

Koncem července začínáme s výsevem špenátu pro podzimní sklizeň. Vyséváme do hloubky max. 2 cm. Vzdálenost mezi řádky by měla být kolem 20ti cm.
Při červencovém výsevu počítejte se sklizní v září až v říjnu.

12

Provádíme letní řez ovocných stromků. Taktéž seřízneme i staré výhony u rybízů, z nových výhonů ponecháme pouze 4.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (4 votes)