1

první tvarování
Když zasazená rostlinka dosáhne v květináči zhruba výšky 15 cm, odštípněte boční výhonky, které se objeví u listů. Postupně, jak fuchsie roste do výšky, v odštipování pokračujte, abyste dosáhli dlouhého rovného kmenu.

2

kolík
Dobré je k postupně vznikajícímu kmeni vstyčit kolík nebo hůlku a fuchsii k němu/ní přivázat. Hůlka nebo kolík poskytují rostlině oporu.

3

vrchol fuchsie
Jakmile máte pocit, že už má fuchsie výšku, kterou jste si představovali, nechte ji vyrůst ještě 3 patra listů a teprve poté její vrchol zaštípněte. Uznávané délky holého kmínku jsou 25 cm pro nižší kmínky, 25 – 45 cm pro střední kmínky a 45 – 75 cm pro vysoké kmínky. Nejvyšší kmínky mohou dosáhnout až jednoho metru.

4

boční zaštipování
Po určité době po zaštípnutí vrcholu se můžete odhodlat k dalšímu zaštipování. Tentokrát jsou na řadě bočních větvičky, jejich vrcholy postupně zaštipujte tak, aby se od kmene větvily do určitého tvaru.

5

výsledný kmínek
Jakmile se začne koruna postupně košatit, začnou i listy na kmínku postupně odpadávat. Pokud by některé neodpadly a nebyly esteticky pěkné, můžete je opatrně odstranit. Celková doba od začátku tvarování až do vytvoření středně velkého kmínku je zhruba půl roku.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno