Co je potřeba

zařízení podporující bluetooth či infračervenový přenos
počítač opatřený příslušným adapterem

1

Vyberte způsob
Jediným limitujícím faktorem jsou podporované způsoby přenosu dat u zařízení, ze kterého chceme soubor přenést do počítače (například mobilní telefon, PDA …). Počítač je totiž zpravidla připraven k jakémukoliv typu přenosu dat. Přenášet lze několika způsoby – kabelem, přes infračervený port (IrDa), kterým disponují především starší zařízení, či bluetooth. U infračerveného portu je nutná přímá viditelnost. U bluetooth jsme omezeni pouze délkou dosahu vysílání. Rozdíl je též v rychlosti – přes bluetooth lze přenést více za kratší dobu.

2

Dokupte adaptér
Pro kabelový přenos je PC zpravidla vybaveno USB portem. Samozřejmostí však není takzvaný adaptér pro IrDA a bluetooth, nutný pro uskutečnění přenosu. Zabudované je mají většinou jenom nové typy notebooků. Dají se dokoupit jako nepatrná destička zakončená USB konektorem. Zda se jedná o infračervený přenos nebo o bluetooth, nemá na cenu vliv. Ta se pohybuje se v rozmezí 100,– až 500,– Kč.

3

Připravte počítač
Po připojení by měl Váš počítač sám rozpoznat nové zařízení. Intuitivní průvodce Vás následně provede jeho instalací, načež bude počítač ihned připraven. V případě, že výrobce dodal k výrobku instalační CD, nejdříve jej vložte do mechaniky a nainstalujte. Teprve pak připojte.

4

Uskutečněte přenos
Zařízení, ze kterého budou data odeslána, případně které bude data přijímat, dejte k počítači pokud možno co nejblíže. Využíváte-li infračerveného přenosu, je nutné, aby mezi adaptérem zapojeným do PC a zařízením byla přímá viditelnost. Nelze tvrdit, že čím blíže jsou, tím je přenos rychlejší, ale že je přenos kvalitnější. Zabezpečte, aby zařízení byla nabitá, popřípadě je připojte k napájení – pro šetrné zacházení s elektronikou přístroje tuto možnost však nelze doporučit. V případě výpadku nelze proces obnovit a musí být znovu započat!

5

Oznámení výsledku
O (ne)úspěšnosti přenosu podá jedno či druhé (nebo obě současně) zařízení zprávu. Pokud se přenos nezdařil, nevěšte hlavu a opakujte jej. Nezdar není v tomto případě ničím výjimečným. Pravděpodobnost, že se Vám napodruhé povede, je téměř stoprocentní.

Tipy

Pro přenos mezi dvěma počítači využijte spíše flash disky nebo externí pevné disky (HDD). V tomto případě se vedle přenosu přes Internet jedná o nejpohodlnější způsob. Ceny se různí podle kapacity, avšak v dnešní době jsou flash/externí pevné disky tak velké, že se jejich koupě jistě vyplatí.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno