Co je potřeba

Papír, ideálně novinový papír
Dřevěné uhlí – brikety
Zápalky nebo zapalovač
Teploměr na grilování masa
Kuchyňské kleště
Servírovací talíř

1

Jak vybrat gril na dřevěné uhlí
Grily na dřevěné uhlí lze pořídit už za pár set korun. Menší od 400 Kč, větší od 1500 korun. Rozlišujeme dva základní typy grilů podle umístění ohniště. Buď je ohniště umístěno pod grilovaným jídlem, nebo se při grilování využívá horký vzduch v tzv. nepřímém grilování. V prvním případě je nevýhodou to, že tuk odkapávající do ohniště uvolňuje škodlivé látky. Předejít se tomu ale dá za použití aluminiového tácku.

2

Jídlo na grilování marinujeme
Připravte si jídlo na grilování předem. Maso, které budete chtít grilovat, předem marinujte, aby získalo potřebnou chuť. Můžeme použít vlastní recept na marinádu nebo koupíme v supermarketu marinádu hotovou.

3

Udržujte čistotu roštu
Pokud jste si pořídili zcela nový gril na dřevěné uhlí, umyjte rošt teplou mýdlovou vodou, opláchněte a nechte oschnout. Jestliže jsou na roštu mastnoty a spáleniny, použijte hrubší houbičku. I když to je nepříjemná práce, s čistým roštem dosáhnete lepších výsledků grilování.

4

Začínáme grilovat
Otevřeme otvory grilu. K dispozici je obvykle jeden otvor na spodní části grilu a jeden na víku. Z novinového papíru vytvořte chomáč a vložte jej na dno. Kousek papíru by měl vykukovat, abyste jej době zapálili. Na papír nasypeme zatím menší množství dřevěného uhlí. Po zapálení otvor grilu uzavřete.

5

Grilujeme maso
Maso pokládáme na rošt grilu až poté, co dřevěné uhlí zbělá a z ohniště sálá horký vzduch. Ujistěte se, že mezi kousky masa je dostatek místa. Pokud chceme grilovat i zeleninu, pokládáme ji na rošt grilu až později. Doba grilování se bude velmi lišit v závislosti na tom, jak teplé bylo dřevěné uhlí. Ostražitost je na místě. Spálit jídlo na grilu na dřevěném uhlí je více než snadné. Maso obracíme.

6

Použití teploměru
Můžeme použít teploměr pro kontrolu teploty masa. Hovězí maso by mělo být grilováno ve 120 až 160 stupních Celsia, kuřecí maso na 175 stupních Celsia.

7

Očištění grilu na závěr
Nakonec gril očistíme od mastnoty a usazenin. Ušetříme si tím nepříjemnosti, pokud jej umístíme do auta nebo omylem otřeme o oblečení, navíc si jej předpřipravíme pro další grilování.

Tipy

Krevety a ryby nejsou na grilování náročné jako červené nebo kuřecí maso. Proto častěji kontrolujte, aby se maso nespálilo.

Varování

Před použitím grilu na dřevěné uhlí si řádně přečtěte manuál. Nikdy nepoužíváme gril na dřevěné uhlí v uzavřených prostorách, včetně stanů. Mějte po ruce hasicí přístroj a gril nenechávejte bez dozoru. Použité dřevěné uhlí nevyhazujte, odkud nebude chladné.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.166665
Average: 4.2 (6 votes)