Přejít k hlavnímu obsahu

Jak grilovat steak jako Zdeněk Pohlreich

Zdeněk Pohlreich tvrdí, že Češi neumí grilovat. A proto se rozhodl rozšířit povědomí o grilování a přinést nezaměnitelné recepty na gril. Díky televiznímu pořadu Šéf na grilu uváděném na TV Prima se grilování stalo módní záležitostí. A my si ukážeme, jak Pohlreich griluje steak.

1
Pokud si chceme na grilu udělat správný steak, budeme potřebovat hovězí maso. Nejpopulárnější je hovězí svíčková, bohužel je také hodně drahá. Co ale hledáme, je maso, které bude na sobě mít mramorování, kdy svaly jsou prorostlé tukem. To je podle Pohlreicha základ chuti.
2
Šéfkuchař Zdeněk Pohlreich radí vybrat si na gril raději jeden druh masa a to dobře ugrilovat. Grilování není obžérství, ale pohoda. Nelze se přejídat špekáčky, kuřecím masem a klobásou.
3
Správně odležené maso pro steaky poznáme podle toho, že když na něj zatlačíme prstem, otisk prstu na něm zůstane.
4
Maso na grilování vyjmeme z chladničky alespoň tak půl hodiny před úpravou. Maso krájíme zhruba na šířku dvou centimetrů. Podle Pohlreicha můžeme maso předem osolit, dáme pepř. Štětcem potřeme maso olejem.
5
Gril si dobře rozpálíme a steak na něj položíme. V pořadu Šéf na grilu Zdeněk Pohlreich používá gril na dřevěné uhlí gril Weber One Touch Premium 57cm Gourmet. Ten má patentovaný One-Touch čistící a větrací systém z ušlechtilé oceli, z výroby je už kompletně smontovaný, ocenit lze extra velkou nádobu na popel z hliníku.
6
Existuje spoustu způsobů, jak poznat, že steak je správně propečený. Můžete použít teploměr, nejjednodušší ale je, když se naučíte poznat maso po hmatu. Častou chybou je, že se maso kuchaři snaží odtrhnout od grilu. Jenže časem samo pustí.
7
Do masa nepícháme vidličkou. Maso se vždy obrací grilovacími kleštěmi. Pokud pro obracení masa použijeme vidličku či vidlici, všechna šťáva nám vyteče. Na grilovaný steak nám obykle postačí tři až čtyři minuty z každé strany. Samozřejmě je důležité hned do masa nekrájet, aby nám nevytekla šťáva. Necháme jej prostě chvíli odpočinout.
8
Nakonec na něj dáme kapku olivového oleje a malinko soli.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto Zdeňka Pohlreicha: Kirk, Wikipedie.cz

Hodnocení

Gordon je vulgární naprosto stejně.Oba jsou skvělí kuchaři a narozdíl od Vás jsou to ŠÉFkuchaři,žádní amatéři.Nýbrž zkušení kuchaři,co perfektně vaří.

Ono je vaření a Vaření. Viděl jsem třeba pořad, kde amatér podle receptu vařil to samé co profesionál ve vedlejší kuchyni. Hotové pokrmy byly až neuvěřitelně rozdílné. Pokud vaříte podle návodu pana Pohlreicha nebo jiného kuchaře jako laik, tak se nedivte svým odlišným výsledkům. Rozhodně bych se neodvažoval obviňovat autora receptu z toho, že jsem diletant a dnešní oběd je proto nepoživatelný.

Karle...nejseš ty náhodou příbuznej paní Anny z NOVÝHO JIČÍNA co mu furt píše..? :D i kdyby mu ležel na prkýnku na kterym krájí maso ležel medvěd tak tobě to muže bejt uplně jedno... :) vaří si to u sebe a pro sebe diváci to viděj jen v televizi nebudou to jíst.... a druhá věc..:D k hamburgru kečup patří... :) jemu vadí když se z kečupu vaří... :D:D poslouchej občas co tam říká a nekoukej kde se mu válej kočky.. :D:D:D

gabcik (neověřeno) | Út, 06/24/2014 - 18:08

Je velice zajimave jak muze Zdeněk Pohlreich ktery nema zadnou chut a zadny smysl pro chut hovorit o tom jak varit. Jeho recepty jsem zkousel je to doslova hnusne a nechutne. Pokud to nekdo dokaz eoprabvdu pozrit mel by navtsivit lekare krtery mu vysetri chutove bunky. Opravdu vzhled pokapaneho talire hnusem nestaci. Je to moc mrzute ale je to fakt.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
I když elektrické grily získávají na popularitě, stále existuje mnoho těch, kteří dávají přednost grilování na dřevěném uhlí. Venkovní grilování na gr…