Přejít k hlavnímu obsahu

Jak kastrovat kočku

06. Listopad 2013

Pokud nechcete, aby vám kočka přinesla domů koťata nebo aby vám kocour během své říje značkoval domácnost a byl agresivní, či nechcete poslouchat mrouskání během jejich říje, můžete jak samice, tak samce kočky domácí nechat kastrovat. Jak na to?

1

Pokud se rozhodnete pro kastraci vašeho kočičího miláčka, ale nevíte kdy jej objednat na zákrok, poraďte se veterinářem. Zpravidla je tento zákrok nejvhodnější provést hned po jejich první říji. Kastraci provádí veterinář a jedná se o malý zákrok, který se provádí v celkové anestezii a u samců trvá jen pár minut, u samic pak asi půl hodiny.

2

U kocourů kastrace spočívá v odstranění varlat a je to opravdu malý zákrok. U samic je kastrace složitějším zákrokem, kdy se tato provádí buď pouze odstraněním vaječníků, nebo odstraněním jak vaječníků, tak i dělohy.

3

Poté se pacient nechá u veterináře v klidu probudit z anestezie a cca po dvou hodinách si jej může majitel odnést domů. Pokud chcete, aby se váš miláček probouzel z narkózy v domácím prostředí, a veterinář vám toto umožní, je vhodné jej po převezení domů nechat na teplém a klidném místě a hlavně na takovém místě, aby nemohl spadnout.

4

Cena za kastraci se u kocourů pohybuje kolem 700,- Kč, u koček cena kastrace je kolem 1000,- Kč.
Pooperační rekonvalescence trvá u samců pouze dva dny, u samice je zákrok složitější, proto i rekonvalescence trvá mnohem déle než u samců, a to až několik týdnů. Během rekonvalescence je třeba důsledně dohlédnout na to, aby si kočka nelízala pooperační ránu a nevytrhávala si stehy, je tedy velmi vhodné např. ihned u veterináře pořídit plastový trychtýř kolem krku, který toto kočce velmi dobře znemožní.

Bojíte se, že vykastrováním svému miláčkovi uškodíte? Nebojte, není to pravda. Naopak ji můžete tímto činem pomoci a dokonce prodloužit život, protože kastrace může snížit riziko některých kočičích nemocí. Kastrace má také vliv na psychiku zvířete, protože pokud je jedinec dlouhodobě sexuálně neuspokojený, stává se z něj nervózní tvor. Kastrace vašeho mazlíčka zklidní.
Vykastrovaný kočičí jedinec se však také může po kastraci stát lenivějším, proto je vhodné začít mu hlídat jídelníček a používat speciální krmivo pro kastrovaná zvířata, která jsou u nás běžně k dostání.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vybrat kočku
Jak poznat u feny falešnou březost
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat škrabadlo pro kočku
Obrázek není k dispozici
Jak na povinné očkování koťat
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat vhodné hračky pro kočky