1

Jak poznám kožní plíseň

Kožní plíseň je nakažlivé onemocnění, které se vyžívá ve vlhkých teplých prostorách (sprchy, lázně, veřejné šatny), kde se s ním také nejčastěji setkáte.

K propuknutí plísně napomáhá mimo jiné neprodyšná obuv, otlaky, či různá kožní zranění.

Taková plíseň se projevuje zarudnutím kůže, svrběním, mokváním nebo tvorbou šupinek, a to nejčastěji na nohách a chodidlech. Avšak v počátečních stádiích může být složité plíseň vůbec zpozorovat, natož ji odlišit od jiných kožních nemocí (např. ekzém, lupenka).

2

Domácí léčba

Pokud jste přesvědčeni, že máte na sobě tohoto kožního parazita, můžete před návštěvou lékaře vyzkoušet různá volně prodejná léčiva, nejčastěji masti, spreje a gely. Ty dle přibalených návodů opatrně nanášejte na postižené místo.

Dbejte také na zvýšenou hygienu a prodyšnost postižené oblasti. Používejte speciální sírová a dehtová mýdla, dostupná v každé lékárně. Po každém umytí nezapomeňte postižené místo pořádně vysušit, a nechte jej volně dýchat.

3

Prevence nad zlato

Nejjednodušší způsob boje proti kožním plísním je prevence. Pravidelná hygiena je samozřejmostí. Noste volnou a prodyšnou obuv, nikdy si nepůjčujte obuv cizí.

Na bazénech a koupalištích nechoďte bosky, ale noste lehce omyvatelné cukle, žabky apod. Totéž platí ve společných sprchách, šatnách, saunách a jim podobným zařízením.

Nepoužívejte společné ručníky. Mějte své nohy v suchu a pravidelně je kontrolujte. Tato pravidla dodržujte obzvláště, pokud máte citlivější kůži, náchylnou na infekce a plísně.

Varování

Pokud problémy přetrvávají nebo se vám zdá cokoli v nepořádku, je nezbytné navštívit lékaře.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.25
Average: 3.3 (4 votes)