Přejít k hlavnímu obsahu

Jak léčit kožní plíseň

25. Listopad 2015

Snad každý z vás již zažil svědění kůže a nepříjemnosti s tím spojené. Někdy postačí si podrážděného místa nevšímat, popřípadě jen potřít chladícím gelem, ale mohou nastat případy, kdy se nenápadný začátek v podobě zarudnutí kůže změní na kožní plíseň, které se jen tak lehce nezbavíte. Následující řádky vám poskytnou alespoň základní informace, jak se chovat při napadení touto zákeřnou nemocí.

1

Jak poznám kožní plíseň

Kožní plíseň je nakažlivé onemocnění, které se vyžívá ve vlhkých teplých prostorách (sprchy, lázně, veřejné šatny), kde se s ním také nejčastěji setkáte.

K propuknutí plísně napomáhá mimo jiné neprodyšná obuv, otlaky, či různá kožní zranění.

Taková plíseň se projevuje zarudnutím kůže, svrběním, mokváním nebo tvorbou šupinek, a to nejčastěji na nohách a chodidlech. Avšak v počátečních stádiích může být složité plíseň vůbec zpozorovat, natož ji odlišit od jiných kožních nemocí (např. ekzém, lupenka).

2

Domácí léčba

Pokud jste přesvědčeni, že máte na sobě tohoto kožního parazita, můžete před návštěvou lékaře vyzkoušet různá volně prodejná léčiva, nejčastěji masti, spreje a gely. Ty dle přibalených návodů opatrně nanášejte na postižené místo.

Dbejte také na zvýšenou hygienu a prodyšnost postižené oblasti. Používejte speciální sírová a dehtová mýdla, dostupná v každé lékárně. Po každém umytí nezapomeňte postižené místo pořádně vysušit, a nechte jej volně dýchat.

3

Prevence nad zlato

Nejjednodušší způsob boje proti kožním plísním je prevence. Pravidelná hygiena je samozřejmostí. Noste volnou a prodyšnou obuv, nikdy si nepůjčujte obuv cizí.

Na bazénech a koupalištích nechoďte bosky, ale noste lehce omyvatelné cukle, žabky apod. Totéž platí ve společných sprchách, šatnách, saunách a jim podobným zařízením.

Nepoužívejte společné ručníky. Mějte své nohy v suchu a pravidelně je kontrolujte. Tato pravidla dodržujte obzvláště, pokud máte citlivější kůži, náchylnou na infekce a plísně.

Pokud problémy přetrvávají nebo se vám zdá cokoli v nepořádku, je nezbytné navštívit lékaře.

Autor: chiquita
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zmírnit bolest zubu
Jak zmírnit bolest zubu | rady a tipy. K nejhorším bolestem patří bolest zubu. Jen málokdo se může pochlubit tím, že ji nikdy nezažil. Ačkol…
Jak najít dobrého fyzioterapeuta
Jak najít dobrého fyzioterapeuta | rady a tipy. Fyzioterapie je obor, který se zabývá bolestmi a zdravotními potížemi pohybového aparátu. Pokud takový…