Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na popraskané rty

15. Únor 2016

O rty se příliš nestaráme a v podstatě jim nevěnujeme žádnou péči i přesto, že jsou vystaveny vlivům slunce, větru a jiným negativním aspektům. Naše rty se snadno vysuší nebo popraskají, protože nemají vlastní mazové žlázy, které by udržovaly jejich jemnou kůži vláčnou. Kůže na rtech neobsahuje ani dostatek kožního pigmentu melaninu, který umožňuje opálení kůže. O svoje rty začneme pečovat až tehdy, kdy nám popraskají. Co tedy na popraskané a bolavé rty?

Co je potřeba

Balzámy a tyčinky na rty, kokosové máslo, olivový olej, tobolky s vitaminem E, potraviny bohaté na vitamin B

1

Hojivé účinky kokosového másla

Natírejte jím rty 4x až 5x denně, neboť kokosové máslo jemnou a poškozenou kůži na rtech dobře regeneruje. Účinným domácím prostředkem na změkčení a hydrataci rtů je olivový nebo rostlinný olej. Starým, ale osvědčeným prostředkem na popraskané rty je vazelína.

2

Hodně pijte

Popraskané rty se mohou stát i chronickým problémem a tekutina, dodávaná tělu popraskaným rtům určitě prospěje. Dopřejte si více potravin bohaté na vitaminy B, například maso, celozrnné produkty, listovou zeleninu i oříšky.

3

Prospěšné vitaminy

Použije tobolky s vitaminem E. Tobolku propíchněte a olej naneste ji na rty. Existuje mnoho účinných a hojivých krému na popraskané rty. Vybírejte takové, které obsahují lanolin a vazelínu. Dají se zakoupit v lékárnách a nebo v obchodech se zdravou výživou.

4

Ochranné tyčinky a balzámy

Čistě přírodní ochranný prostředek na popraskané rty je včelí vosk a prodává se v lékárnách. Rty si natřete vždy, než půjdete ven, abyste je ochránili před škodlivými vlivy venkovního prostředí. Nepoužívejte balzámy, které obsahují fenol. Ty jsou velmi vysušující a ještě více zhoršují stav popraskaných rtů.

5

Neolizujte si rty

Rty, které jsou popraskané bolí a pálí, máme tendenci je olizovat. Sliny jim sice poskytnou okamžité zvlhčení a následnou úlevu od bolesti, ale vlhkost se rychle odpaří a rty budou ještě sušší než předtím. Sliny totiž obsahují trávicí enzymy, které tkáň vysoušejí.

6

Nedávejte dětem balzámy s příchutí

Ochucené balzámy svádějí děti k tomu, aby si pomazané rty hned olízaly, což vede k dalšímu vysoušení a popraskání jemné pokožky rtů.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít makový olej
Jak využít makový olej | rady a tipy. Mák neslouží pouze jako náplň do buchet nebo jiných moučníků, z jeho semínek se také lisuje olej, jenž má mnohos…
Jak si připravit detoxikační koupel
Jak si připravit detoxikační koupel | rady a tipy. Detoxikaci provádíme zejména pomocí odlehčení jídelníčku a bylinných preparátů, podpořit ji však mů…