1

Příčiny vzniku celulitidy

Jak bylo řečeno v úvodu, celulitida je degenerativní změna podkožního tukového vaziva v rizikových partiích jakou jsou stehna a hýždě.

Častými příčinami vzniku celulitidy jsou:

- špatný životní styl
- kouření
- nadváha
- alkohol
- puberta
- užívání hormonální antikoncepce
- těhotenství
- nedostatek pohybu
- stres
- špatná životospráva

Faktorů, které mohou zapříčinit vznik celulitidy je mnoho. Nespoléhejte se na zázračné piluky nebo krémy, které vám slibují pomoc během několika hodin nebo dnů. Léčba celulitidy je mnohem náročnější proces, který může trvat několik měsíců, než zaregistrujete první viditelné výsledky.

2

Správná životospráva

Je důležité, abyste dodržovali základy správné životosprávy, především pravidelnost v jídle. Omezte bílé pečivo, jídla smažená na přepálených tucích a jídla, která obsahují příliš mnoho soli. Obohaťte svůj jídelníček o ovoce a čerstvou zeleninu.

Pitný režim je v boji s celulitidou také velmi důležitý. Pijte pravidelně dostatečné množství neslazených tekutin, především neperlivou a neslazenou vodu, bylinkové nebo zelené čaje.

Pokuste se tedy ze svého jídelníčku vyškrtnout uzeniny, vepřové maso, tučné a slané sýry, bílou mouku, bílé pečivo a produkty, které obsahují mnoho éček. Také omezte návštěvy fastfoodů a pití alkoholických, kofeinových a slazených nápojů včetně černého čaje.

3

Cvičení

Bez pohybu je váš boj s celulitidou bezpředmětný. Pohyb je důležitým faktorem, který pomáhá zamezit tvorbě nehezkých tukových důlků v kritických partiích. Nemusíte navštěvovat fitness centra a různé kurzy. Můžete cvičit hezky v pohodlí domova.

Základní cviky vám ukáže instruktážní video – odkaz viz článek.

Výborným cvikem je bruslení na inline bruslích. Jedná se o pohyb, který zpevňuje stehna a hýždě. Dalším vhodným pohybem je například plavání nebo aerobic.

4

Masáže

Správný jídelníček a dostatek pohybu prokombinujte s masážemi. Doporučujeme především lymfatické masáže, které pomáhají zlepšit krevní oběh a tím přispívají k lepšímu odbourávaní tukových hrbolků.
Vhodné jsou také podtlakové nebo thajské masáže, jejichž výsledek je výrazně znát.

Masáže si můžete provádět doma, ruční masáž postižených partií vám pomůže v rychlejším boji s celulitidou. Masírujte postižená místa speciálním kartáčem vždy od kotníku směrem k srdci, podpoříte tím krevní oběh.

Při koupeli střídavě sprchujte postižené partie teplou a studenou vodou, dochází tím k podpoře cévní rytmiky a zlepšení lymfatického systému.

5

Krémy

Spousta kosmetických firem nabízí celou řadu produktů, které mají pomoci v boji s celulitidou. Krémy celulitidu neodstraní, maximálně vám poskytnou podpůrný efekt v boji s pomerančovou kůží.

Měli byste dbát na dostatečné promazání kůže a zachování jejího přirozeného pH. Dbejte na to, abyste kůži neměli suchou a popraskanou.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)