Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na filcky neboli muňky

30. Listopad 2015

Filcky jsou velmi nepříjemnou záležitostí nejen pro všechny sexuálně aktivní jedince. Nejedná se o žádnou nebezpečnou pohlavní chorobu, filcek se lze snadno zbavit. Samotná “filcka“ je lidové označení, ve skutečnosti se jedná o vší muňku, tedy druh vši, která se ráda usazuje na ochlupení v oblasti genitálií a řitního otvoru. Přenáší nemoc zvanou “pediculosis pubis“ a živí se výhradně sáním krve. Jak tedy na filcky?

1
1. Rozpoznání K rozpoznání filcek nepotřebujete lékaře, již pouhým okem můžete sledovat drobné broučky přilepené k ochlupení, jejich velikost je kolem 1mm a obvykle je zpozorujete společně se strupy nebo červenou vyrážkou. Muňky nemusíte mít pouze v rozkroku, dobře se jim daří i na ochlupení hrudi, podpaží, na řasách a ve vousech. Nevyskytují se pouze ve vlasech, ty jsou pro ně moc tenké a neudrží se na nich. 2. Vyholení a vyčesání Po rozpoznání filcek si ve vaně důkladně vyholte veškeré ochlupení v oblasti intimních partií, případně i na dalších částech těla, které vás svědí. Díky vyholení se filcky nemají na čem přidržovat. Vyholení neodkládejte, do 14 dnů se vylíhnou vajíčka dalších muněk. Pokud je máte ve vousech a nechcete se holit, tak je důkladně vyčesejte. 3. Léčba Po odchlupení je třeba se onemocnění zbavit. Není nutné navštívit doktora, obvykle stačí zajít do lékárny, kde vám lékárník doporučí prostředky proti vším, obvykle Diffusil H92-P, Orthosan H, Stop – Antiparasiten Shampoo, Jacutin gel nebo jiné prostředky. Prostředky ničí samotné vši i záhnědy. Při dodržování aplikace mastí nebo sprejů se lze efektivně zbavit filcek již do 14 dní. 4. Likvidaci infikovaných věcí Co nejdříve vyhoďte všechny vaše hřebeny. Následně své spodní prádlo, kalhoty a ložní prádlo řádně vyperte, minimálně na 70°C. 5. Prevence Filckám lze předejít velmi snadno, je vhodné si pravidelně holit oblast genitálií. Své sexuální partnery se snažte nestřídat, existují i horší onemocnění než ty, které přenáší filcky. V prostředcích hromadné dopravy si nesedejte vedle špinavých lidí, kteří vypadají, že nedodržují hygienu. Vy sami hygienu dodržujte pravidelně a s filckami se pravděpodobně nikdy nesetkáte.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články