Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na odstranění nežádoucího ochlupení těla

Trend dnešní doby je neúprosný a velí, mít hladké tělo. Vzhledem k tomu, že naše tělo je pokryto enormním množstvím neviditelných (světlých) chloupků, které mají z hlediska fyziologického ochrannou funkci, odstraňuje se ochlupení viditelné, tmavší. Přiznejme si, že je velký prohřešek, sice nepsaný, ale společensky již neakceptovatelný, když ženě z podpaží trčí kartáč chlupů. Společenské faux pas jsou i neoholené nohy, ruce, hruď. Fyziologická rozdílnost pohlaví, způsob oblečení zejména ve společnosti mužské tělo více zakrývá, je zřejmě jedním z více důvodů větší tolerance k ignoraci přirozeného ochlupení.

Co je potřeba

vosk, žiletka, elektrická jehla, leaser

1

Depilace ochlupení

Aby jste se zbavili nežádoucího ochlupení v podpaží, tříslech nebo na nohou, odstraňte je depilací. Depilace je odstranění chloupku bez kořínku, jen z povrchu těla, to znamená seříznutím žiletkou, odstranění depilačním krémem, anebo depilačním strojkem. Musíte ovšem počítat s tím, že ochlupení znovu doroste. Chloupek byl jen odstraněný nebo seříznutý, ale kořínek zůstal v pokožce těla. Depilace je sice jednoduchá, prostředky na její použití jsou snadno dostupné, ale nevýhodou je, že tato metoda je málo efektivní. Chloupek začíná během dne růst znova.

2

Epilace – vytržení chloupku i s kořínkem

To je další varianta, jak ochlupení odstranit. Buď se svěříte odborníkům, odstranění chloupků pomocí vosků provádí kdejaká kosmetická služba nebo salón. Náplastě a nebo vosk si můžete zakoupit a epilaci provést sami. Zvládne to každý, ale musíte počítat s tím, že je to trochu bolestivé. Epilace má sice trvalejší efekt, ale po několika dnech, u někoho týdnech (je to zcela individuální) vám ochlupení znova začne růst. Je to tím, že základ kořínku v pokožce zůstal.

3

Destrukce kořínku

Pokud chceme dosáhnout trvalého efektu, musí se kořínek chloupku úplně zničit. To je možné za pomoci elektrické jehly a spolehlivé metody laseru, v dnešní době hojně používané
Laserovou epilací trvale docílíte odstranění nežádoucího ochlupení. Další výhoda je ta, že nemusíte opakovat zákrok soustavně, což je nepříjemné zejména u bolestivějších postupu – voskem.
Laserové odstranění chloupků v žádném případě nebolí. Paprsek laseru zničí kořínek chloupku, ale jen ve vývojové fázi, to znamená, že i tato procedura se musí opakovat.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct řezy z vlašských ořechů
Jak upéct řezy z vlašských ořechů | recept na ořechový moučník. Tyto řezy jsou trochu náročnější na přípravu, ale nemějte obavy, podle tohoto podrobné…
Jak využít psyllium
Psyllium je vláknina, která vzniká vyčištěním obalů semen jitrocele vejčitého (indického) – jedná se vlastně o slupky. Tato vláknina je rozpustná ve v…