Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na zimu zabezpečit chatu před zloději

30. Září 2019

Jak na zimu zabezpečit chatu před zloději | rady a tipy. Zima je období, kdy si nejeden chalupář dělá starosti, zda se do jeho chaty nebo chalupy, když tam není, někdo nevloupal. Proto je dobré při posledním pobytu na chalupě udělat vše pro to, abychom zlodějům jejich práci co nejvíce ztížili. Na co si dát pozor a jak chatu co nejlépe před zloději zabezpečit?

1

To, co je cenné, zkuste odvézt z chalupy pryč. Nenechávejte tam zbytečně žádné cennosti ani drahé nebo vzácné předměty. Než odjedete, vše si nafoťte pro případ, že byste se přeci jen stali obětí zlodějů a potřebovali byste zdokumentovat, jak to vypadalo při vašem odjezdu.

Veškeré nářadí a přístroje v kůlně nebo v altánu zabezpečte tak, aby se k nim nikdo nedostal. Jde zejména o elektrické a mechanické sekačky na trávu, vertikutátory, motorové pily.

2

Důkladně zavřete okna a okenice. Nenechávejte v okolí chalupy žebřík ani schůdky nebo něco podobného, po čem by se zloději mohli dostat pohodlněji do chaty.

Postarejte se o to, aby do rekreačního objektu nebylo vidět. Pamatujte, že okno není výkladní skříň a čím méně toho mají cizí lidé na očích, tím lépe.

Mnozí chataři a chalupáři dají na okna okenice, ale nepostarají se už o sklepní nebo střešní okénka. Na ně bychom zapomínat neměli. I tato malá okna přitom mohou současně sloužit jako místo, kudy se zloději mohou do chalupy dostat.

3

Pořiďte si důkladný zámek nebo raději dva, abyste přístup do rekreačního objektu co nejvíce ztížili. Důkladně zamkněte nejenom chatu či chalupu, ale také seník, garáž, dílnu, altán nebo další přilehlé budovy. To samé platí pro venkovní bránu u zahrady.

Pokud víte o někom z okolí, kdo bude na chalupu jezdit i přes zimu a znáte ho dobře, požádejte ho, aby se šel občas podívat i k vaší chatě a zkontroloval, jestli tam není něco podezřelého.

  • Snažte se, aby vaše chalupa nepůsobila příliš honosným dojmem a nelákala zbytečně zloděje. 
  • Nenechávejte nic drahého nebo zajímavého na očích. Vše, co by mohlo zloděje lákat, ukryjte tak, aby to neviděli, protože více než kdykoli jindy platí ono známé, že příležitost dělá zloděje.
  • Na vybavení, které vaši chatu a chalupu ochrání před nájezdy zlodějů, když tam nebudete, nešetřete. I když třeba nic neukradnou, mohou vám poničit interiér a napáchat tak škodu. 
Honza Panáček (neověřeno) | Čt, 02/28/2019 - 05:52

To, že na chatě by se nemělo nechávat nic cenného jsem zjistil bohužel až poté, ci mi ji navštívili právě zloději. Ukradli mi z chaty spoustu věcí včetně drahé sekačky. Nic z toho už jsem nikdy bohužel neviděl. Poučil jsem se z toho ale. Teď vše co má nějakou hodnotu raději z chaty vozím domů a samotnou chatu jsem nechal lépe zabezpečit. Také jsem kolem ní postavil vyšší plot. Až se tam znovu zloději budou chtít dostat, tak to alespoň nebudou mít tak jednoduché.

Pavel Játi (neověřeno) | Ne, 11/25/2018 - 03:53

Ahoj. Co se týče zabezpečení chaty, tak musím říct, že mně se velmi osvědčily fotopasti. Koupil jsem si dvě a dobře je schoval, aby nebyly vidět. A vyplatilo se. Minulý rok se mi právě díky nim podařilo dopadnout zloděje, který se snažil vloupat se k nám na chatu.

Další zajímavé články