Přejít k hlavnímu obsahu

Jak naučit psa čůrat venku

07. Únor 2013

Radost z nového štěňátka může pokazit neustálé uklízení loužiček. Neházejte flintu do žita, každého psa lze naučit vykonávat potřebu mimo byt. Naučit psa čůrat venku chce jenom trošku trpělivosti a volného času.

1
Štěně se učí chodit čůrat ven zhruba v době tří měsíců. Na to musíte při pořizování nového psa myslet. Stanovte si s novým psím kamarádem pevné hodiny jídla, venčení i odpočinku. Vezměte si týden dovolené. Zpočátku venčete svého psa po třech hodinách – a to i v noci. Choďte s ním ven zejména po krmení, pití či hře.
2
Vezměte svého psa na místo, kam jiní pejskaři často nemíří. Štěně je totiž v psí hierarchii na posledních příčkách a pach cizích psů mu bude dělat problémy.
3
Ve chvíli, kdy pejsek vykonává potřebu, pochvalte ho. Nikoli ale tak, abyste ho vylekali. Pes musí pochopit, za co je chválen. Dejte najevo, že máte radost. Nejlepší postup je psa chválit a podpořit ve chvíli, kdy se chová žádoucím způsobem.
4
Pokud narazíte na to, že váš pes čůrá doma, vezměte psa ven. Zbytečně na něj ale nekřičte a moc ho netrestejte. Mohl by si trest spojit s činností, nikoli místem.

V obchodech s potřebami pro zvířata můžete koupit speciální spreje, které překryjí pach moči a které odpuzují vašeho miláčka, takže se na stejné místě již nevymočí.

Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva

Foto: hyojung dam, ID: 84266044, Pixmac.cz

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici