Přejít k hlavnímu obsahu

Jak opravit poškrábaný lak na autě

02. Březen 2016

Poškrábaný lak na autě vám může pěkně zkazit náladu. K oděrkám na autě přijdete, ani pomalu nevíte jak. Drobné oděrky kartáčů mycích linek, oděrky od létajícího štěrku a kamínků a další. Následující řádky vám poradí, jak se oděrek a škrábanců na karoserii vašeho auta levně a rychle zbavit.

1
Retušovací leštící tužkaSnadným způsobem, jak poškrábaný lak na autě opravit, je retušovací tužka, kterou zakoupíte téměř ve všech motoristických prodejnách. Retušovací tužka vám pomůže opravit drobné oděrky a škrábance na povrchové vrstvě laku. Hlubší škrábance s pomocí retušovací tužky nespravíte.
2
Brusná pastaPro opravu hlubších a větších oděrek a škrábanců doporučujeme použít brusnou pastu, kterou zakoupíte v hypermarketech nebo specializovaných obchodech. Brusnou pastu naneste na poškozený lak a hadrem (nejlépe flanelovým) ji rozetřete. Brusnou pastu můžete nanést vícekrát a celý postup opakovat, dokud nedosáhnete lepších výsledků. Doporučujeme brusnou pastu nepoužívat na slunci.
3
Oprava hlubokých škrábancůHluboké škrábance na autě je potřeba přebrousit pomocí speciálních brusných kotoučů. Pomocí brusných kotoučů zbrousíte lak na jeho podkladovou vrstvu. Tím srovnáte poškrábanou rýhu. Dále naneste speciální karosářský tmel, který nechte pořádně vytvrdnout. Po zaschnutí tmel brusnými kotouči přebruste. Přetmelené místo přestříkejte lakem v potřebném odstínu. Pokud nanesete příliš silnou vrstvu laku, bude vám stékat a na nepoškozené vrstvě laku vytvářet kapky. Barvu je potřeba stříkat ze vzdálenosti alespoň 30 cm od povrchu karoserie. Tím zabráníte stékání laku a vytváření nechtěných kapek na nepoškozených místech karoserie.
4
ZávěrHluboké škrábance se pokuste opravit hned po jejich vzniku. Pokud je škrábanec opravdu hluboký a zasahuje až na kov, dojde velice rychle vlivem povětrnostních vlivů ke korozi. Tuto korozi je pak při následné opravě téměř nemožné odstranit a i po přebroušení a přelákování povrchu probíhá korozivní proces dále hluboko pod lakem a jeho výsledkem je tvorba puchýřů, oprýskávání laku a v konečné fázi proděravění karoserie.
Autor: chiquita
Hodnocení

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici