Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat hroznovec

04. Září 2012

Co je potřeba

• semena horznovce
• zahradu
• prostor
• slunce
• ruce

1

Keř hroznovce si můžete vypěstovat přímo ze semen (na podzim v pařeništi, skleníku), které zasejete nejprve do substrátu plného živin a necháte klíčit při pokojové teplotě. Počítejte s tím, že vyklíčit hroznovci potrvá minimálně tři týdny. Na trvalé stanoviště se pak sazeničky hroznovce přesazují až tehdy, když dosáhnou velikosti cca 40 cm. Kvalitní semena hroznovce koupíte např. v e-shopu Osiva-semena.cz.

2

Pokud si pěstování chcete urychlit, můžete si zakoupit již předpěstované sazeničky tohoto jinak nenáročného odolného okrasného keře a v květnu je pak zasadit na slunné místo či místo v polostínu, s dostatečným prostorem (cca 5 metrů).

3

Hroznovec zasaďte do půdy bohatou na živiny, kyprou, dobře propustnou, středně vlhkou s kyselým ph. Hroznovec se hodí do zahrad, kde může tvořit solitér s přirozeně kulovitým tvarem. Vhodným keřem je hroznovec také pro vytvoření živého plotu.

4

Počítejte s tím, že keř roste celkem pomalu, zato však hustě. Již brzo zjara mu začnou rašit nové šlahouny a na konci jara (květen, červen) jej ozdobí hrozny květů o velikosti 2 – 5 centimetrů. Celý hrozen hroznovce pak dosahuje velikosti okolo 10 centimetrů. Květy se podobají jasmínu, ale žádnou vůni nemají.

5

Hroznovec zavlažujte pouze v době velkého sucha.

6

Po odkvětu, a před zimou, je zapotřebí větve hroznovce seřezat, aby se podpořil jeho symetrický růst. Pryč se dávají také příliš slabé větve.

7

Chcete-li hroznovec rozmnožovat, není to složité. Rozmnožování hroznovce může probíhat buď řízkováním anebo dělením výhonů jdoucích přímo od kořenů.

Nesázejte hroznovec do stínu, nepokvete vám.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat tamaryšek
Jak pěstovat zlatý déšť | rady
Jak pěstovat buxus neboli buksus
Jak pěstovat jasmín | rady