Co je potřeba

• semena horznovce
• zahradu
• prostor
• slunce
• ruce

1

Keř hroznovce si můžete vypěstovat přímo ze semen (na podzim v pařeništi, skleníku), které zasejete nejprve do substrátu plného živin a necháte klíčit při pokojové teplotě. Počítejte s tím, že vyklíčit hroznovci potrvá minimálně tři týdny. Na trvalé stanoviště se pak sazeničky hroznovce přesazují až tehdy, když dosáhnou velikosti cca 40 cm. Kvalitní semena hroznovce koupíte např. v e-shopu Osiva-semena.cz.

2

Pokud si pěstování chcete urychlit, můžete si zakoupit již předpěstované sazeničky tohoto jinak nenáročného odolného okrasného keře a v květnu je pak zasadit na slunné místo či místo v polostínu, s dostatečným prostorem (cca 5 metrů).

3

Hroznovec zasaďte do půdy bohatou na živiny, kyprou, dobře propustnou, středně vlhkou s kyselým ph. Hroznovec se hodí do zahrad, kde může tvořit solitér s přirozeně kulovitým tvarem. Vhodným keřem je hroznovec také pro vytvoření živého plotu.

4

Počítejte s tím, že keř roste celkem pomalu, zato však hustě. Již brzo zjara mu začnou rašit nové šlahouny a na konci jara (květen, červen) jej ozdobí hrozny květů o velikosti 2 – 5 centimetrů. Celý hrozen hroznovce pak dosahuje velikosti okolo 10 centimetrů. Květy se podobají jasmínu, ale žádnou vůni nemají.

5

Hroznovec zavlažujte pouze v době velkého sucha.

6

Po odkvětu, a před zimou, je zapotřebí větve hroznovce seřezat, aby se podpořil jeho symetrický růst. Pryč se dávají také příliš slabé větve.

7

Chcete-li hroznovec rozmnožovat, není to složité. Rozmnožování hroznovce může probíhat buď řízkováním anebo dělením výhonů jdoucích přímo od kořenů.

Varování

Nesázejte hroznovec do stínu, nepokvete vám.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.333335
Average: 4.3 (3 votes)