Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat pomněnkovec

06. Březen 2013

Pomněnkovec velkolistý je vytrvalá rostlina výrazně podobná pomněnce, která k nám přišla z Kavkazu. Je škoda, že je u nás zahradníky opomíjenou květinou, protože pěstování pomněnkovce není vůbec složité. Rostlina je nenáročná, potřebuje jen pravidelnou zálivku a dobře prokypřenou půdu.

Co je potřeba

propustná zemina
vodu
rýč
sazenice pomněnkovce

1

Pro pomněnkovec ideálně najděte polostinné až stinné stanoviště. Pakliže pomněnkovec zasadíte pod stromy, tak do suchého stínu. Pomněnkovec na slunné místo můžete zasadit pouze tehdy, když se jinak jedná o chladnější a vlhčí místo. Rostlinu sázejte nejlépe na začátek záhonů anebo pod stromy.

2

Pomněnkovec zasaďte tam, kde půda dobře propustná, humózní a bohatá na živiny.

3

Na zahradu sázejte kořínkové řízky, trsy anebo semena pomněnkovce. Semena sázejte na podzim anebo ihned po dozrání. Trsy i kořínkové řízky pomněnkovce sázejte na záhon o na jaře.

4

Zálivku korigujte podle počasí. V době velkého horka zalévejte vydatně, ale pozor na přelití. Je důležité, aby pod rostlinou zemina nikdy nevyschla.

5

Rozmnožovat pomněnkovec můžete na jaře dělením trsů anebo kořínkovými řízky.

Pomněnkovec odolá mrazům až do mínus 30 °C.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat pomněnky | rady
Jak pěstovat pomněnky | rady. Pomněnky jsou oblíbené květiny s drobnými modrými kvítky. Víme o nich, že rostou vzácně volně v přírodě, méně známé pak…
Jak pěstovat a využít vodnici