Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat rukolu

05. Červen 2014

Pěstování rukoly krok za krokem. Rukola je chutný osvěžující salát vzdáleně se podobající pampelišce, který k nám dorazil z Apeninského poloostrova. Jedno kilo rukoly vás v obchodě vyjde cca na 200 až 400 korun, což není málo. Rukolu si ale můžete na zahrádce vypěstovat sami. Pěstování rukoly není vůbec složité, rukola je dokonce zkušenými pěstiteli doporučována jako počáteční pěstební rostlina pro malé děti. Salátová rostlina má vysoký obsah vitamínu C, přispívá ke zlepšení chuti k jídlu, prospívá játrům a čistí krev. Tak pusťe se do pěstování rukoly i vy.

1

V prvé řadě si ve specializované prodejně kupte semena rukoly. Jinde je ostatně nejspíše ani neseženete.

2

Semena rukoly sázejte na navlhčenou vatu, buničinu, do substrátu anebo do nízké zeminy. Pěstujte rukolu doma, na parapetu, balkoně, terase anebo zahradě. Stanoviště pro pěstování rukoly zvolte slunné. Rukolu sázejte od jara do srpna. V případě domácího pěstování na podnos rozprostřete vatu anebo buničinu, kterou navlhčete a rozsypte na ni semena v rozmezí dvou palců. Do truhlíku semena rukoly sázejte ve stejném rozmezí jako na vatu.

3

Zeminu zvolte dobře propustnou, s pH 6 – 6,8, dostatkem živin a odplevelenou. Před sázením rukoly půdu ještě okopejte a pohnojte kompostem. Do zeminy semena sázejte v rozmezí dvou palců, ale postupně rukolu pročišťujte, až se jejich vzdálenost dostane na 20 cm. Semena rukoly sázejte asi půl centimetru hluboko. Rukolu můžete sázet i v kombinaci s jinými zelenými rostlinami.

4

O rukolu se nemusíte nikterak zvlášť starat, stačí normální zálivka a občasné přihnojování hnojivem pro hlávkové saláty. Rukolu odplevelujte a okopávejte.

5

Rukola vám bude klíčit cca 7 až 10 dnů. První sběr rukolových lístků můžete uskutečnit již po 14 dnech po zasazení. Rozmezí prvního sběru se pohybuje od 14 dnů až do 6 týdnů po vysázení. U rukoly sbírejte (otrhávejte) její lístky. Čím víc budete sbírat, tím více se bude rukola rozrůstat. Rukolu pak můžete sbírat až do srpna.

Kořen rukoly přečká i zimu a na jaře vyraší. Tehdy ho přesaďte a můžete s pěstováním a sběrem začít na novo.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat rukolu doma
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat kozlíček polníček
Jak sbírat květnové bylinky
Obrázek není k dispozici
Jak připravit salát choriatiki
Jak uvařit kuřecí peperonatu | recept