Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat šefleru

01. Duben 2020

Šeflera pěstování. Šeflera dlanitolistá obsahuje látky dráždící pokožku a sliznici, proto ji řadíme mezi jedovaté rostliny. Jsou to teplomilné a vlhkomilné rostliny, kterým vyhovuje světlá a polostinná místnost, nikoliv přímý sluneční svit. Šeflery jsou původem z tropických zemí, kde ponejvíce rostou jako několik metrů vysoké stromy. Z hladkého kmene vyrůstají dlouhé olistěné výhonky. V bytových podmínkách dorůstá šeflera do výšky až 150 cm a šířky zhruba 60 cm. Jak na pěstování šeflery? Čtěte dále.

1

Pokud budete šefleru pěstovat doma, nedoporučuje se její vynášení na čerstvý vzduch, který jí nesvědčí. Citlivá je na chladno, proto by pokojová teplota v zimním období neměla nikdy klesnout pod 15°C. Jinak jí vyhovuje běžná pokojová teplota od 20 do 25°C. Pokud ji umístíte na tmavé místo, začne rostlina řídnout.

2

Od jara do podzimu vyžaduje velice hojnou zálivku, kterou v zimě musíme výrazně omezit. Zalévat je třeba měkkou, odstátou vodou pokojové teploty, raději o něco teplejší. Jelikož šeflera miluje vlhké prostředí, je dobré zejména v letních horkých dnech alespoň jednou za týden rostlinu rosit. Optimální vzdušná vlhkost by měla být kolem 85 %.

3

Ve vegetačním období bychom měli šefleru alespoň 2x týdně přihnojovat speciálními tekutými hnojivy pro pokojové rostliny přidávanými do zálivky. Hnojiva by neměla obsahovat vápno.

4

Přesazování mladých rostlinek se doporučuje každý rok, u starších šefler by to mělo být zhruba každé 2 až 3 roky. Ovšem jelikož šeflera roste dost pomalu, přesazovat bychom ji měli jen podle potřeby.

5

Pokud jde o složení substrátu, který šeflerám vyhovuje, měl by obsahovat dva díly drnovky, jeden díl listovky, jeden díl kompostové zeminy a jeden díl písku. Vhodné je přisypání trošky antuky a dřevěného uhlí pro vylehčení substrátu.

6

Množení šeflery: Chcete-li šefleru rozmnožovat, pak použijte vrcholové řízky, které se namočí do vody, dokud nezakoření.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat calatheu
Jak pěstovat šáchor | rady
Jak pěstovat filodendron | rady
Jak pěstovat sleziník | rady
Jak pěstovat cykas | rady