Co je potřeba

• kvalitní semena ženšenu
• závěsný květináč
• půda
• hnojivo
• pergola
• plot
• zahrada

1

Ženšen můžete zasít do květináče, kde musí mít oporu, podél níž se bude moci popínat. Skvělým místem pro pěstování ženšenu je závěsný květináč. Ženšen můžete pěstovat jak venku, tak i uvnitř. Vhodné prostředí je pro ženšen balkon, terasa, plot anebo pergola. Důležité pro ženšen je, aby se rostlina mohla o něco opřít, a tím pádem se i pěkně popínat.

2

Ženšen potřebuje slunné stanoviště, snese i polostín. Půda by měla být kyprá, humózní, dostatečně vlhká a bohatá na živiny.

3

Semena ženšenu dnes již není nikterak složité sehnat, naleznete je třeba na internetu v e-shopech s osivy. Ženšen můžete vysévat vesměs v průběhu celého roku. Venku ženšen vysévejte ideálně na jaře.

4

Ženšen potřebuje pravidelnou zálivku, nejraději má odstátou vodu o pokojové teplotě. Pozor! Když má ženšen vody málo (anebo naopak moc), dochází k poruchám růstu.

5

Pravidelné přihnojujte, vždy jednou za čtrnáct dní, pokud možno organickým hnojivem zředěným vodou.

6

Ženšen můžete velmi snadno rozmnožovat i s prostřednictvím výhonků. Výhonek ženšenu pak stačí zapíchnout do humózní půdy, kde vám do jednoho týdne zakoření.

7

I když se uvádí, že ženšen vydrží i mrazy sahající do mínus 15 stupňů Celsia, vždy je mu lépe, pokud může být v prostředí s minimální teplotou 10°C. Kromě vhodné teploty ženšen potřebuje v zimě dostatek světla a omezenou zálivku.

8

Lístky ženšenu můžete sbírat několikrát do roka. Stačí utrhnout několik lístků, které zalijete vroucí vodou a necháte vylouhovat. Již několikero užití ženšenového čaje má velice výrazné účinky.

Tipy

Tradiční pěstování ženšenu pro jeho kořen je však mnohem náročnější. Podle tradic musí jít o vskutku kvalitní půdu, kde 15 let nebylo nic pěstováno. Již dva roky předtím, než ženšen do půdy zasejete, je pak zapotřebí půdu obohacovat o kompost. Ženšen se pak nevysévá přímo na danou půdu, ale předpěstuje se v tzv. ženšenových školkách. Ze školky se vybírají pouze ty nejlepší jednoleté (ideálně šestnáctiměsíční) rostlinky, které se pak přesazují do jednotlivých řádků. Sběr kořenů se pak koná nejdříve až za další tři roky. Ženšen se seřezává v době květu, což podporuje růst kořene a zvyšuje obsah pozitivních látek v kořenu.

Varování

Konzumace ženšenu není vhodná pro děti, těhotné a kojící.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.166665
Average: 4.2 (12 votes)