Přejít k hlavnímu obsahu

Jak postupovat při celulitidě

21. Květen 2014

Žádné ženě asi není třeba vysvětlovat, co to celulitida nebo chcete-li „pomerančová kůže“ je, protože tento estetický problém na vlastní kůži pozná avysoké procento ženské populace bez ohledu na věk a hmotnost. Celulitida se projevuje dolíčky či hrbolky na kůži, a to hlavně v oblasti stehen a zadečku. Co na celulitidu platí?

1

Celulitidy se žena bohužel již nikdy úplně nezbaví, protože její vznik je částečně dán genetikou a také je ovlivněn ženským pohlavním hormonem estrogenem, který snižuje průtok krve touto oblastí a podporuje zadržování vody v těle. Na vzniku celulitidy však také má svůj podíl např. životní styl, kouření, pití alkoholu, stres, nedostatečný pitný režim, antikoncepce, nadváha. A to jsou právě oblasti, na které je třeba se při snaze o zmírnění projevů celulitidy zaměřit. Je však vhodné vzít to tzv. z gruntu a řešit všechny příčiny, které jste schopná ovlivnit.

2

V prvé řadě na celulitidu platí, že vhodná je změna jídelníčku tak, aby byla strava vyvážená, a dodržování pravidelného pitného režimu (nejlépe 3 litry neslazené vody denně).

3

Dále byste měla do svého programu zahrnout více sportu, nejlepší jsou aktivity zaměřené na problematickou oblast hýždí a stehen (např. jízda na kole, běh nebo plavání), při kterých se tato oblast více prokrví a také zpevní.

4

Pro zvýšení prokrvení problematické oblasti se také doporučuje masírování této oblasti či její kartáčování jemným kartáčkem. Masáže můžete také provádět za pomoci speciálních krémů proti celulitidě.

5

Nic nezkazíte ani otužováním a pravidelným chozením do sauny.

6

Ve specializovaných kosmetických salónech si také můžete dopřát velmi doporučovanou masáž baňkami nebo lymfatickou masáž, která zvýší průtok lymfy problematickými partiemi a pomůže tak tělu zbavit se škodlivin. Pro dosažení výsledků v boji celulitidě je však třeba provádět tyto masáže pravidelně, a to alespoň dvakrát týdně, což je bohužel poměrně velká investice.

7

Další možností v boji proti celulitidě je např. kavitace, čili bezbolestná liposukce prováděná pomocí ultrazvuku.

Bohužel nic není zadarmo a chcete-li omezit celulitidu, je nutno do tohoto boje investovat, a to nejen peníze, ale i svůj čas a námahu. Jistě se vám to však vyplatí.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak na celulitidu
Celulitida je aktuální téma a zejména problém, který trápí stále více žen a dívek. Celulitida – často také zvaná pomerančová kůže trápí téměř 20 % žen…
Jak předejít kinetóze
Jak využít majoránku pro zdraví
Jak využít majoránku pro zdraví | rady a tipy. Majoránka zahradní patří mezi nejpoužívanější bylinky. Hodí se k dochucení masa, polévek, a t…