Co je potřeba

Platný občanský průkaz nebo pas
Cestovní pojištění
Evropský průkaz zdravotní pojišťovny
Fotoaparát, kamera
Plánek rozmístění památek

1

Do Drážďan je nejpříjemnější cestovat vlakem. Českem projíždějí mezinárodní expresy z jižních evropských států do Berlína, které Drážďany projíždějí. Vlak je jednak pohodlný (více místa, toaleta, občerstvení), ale rovněž poskytne pěknou podívanou – projíždí Česko – saským Švýcarskem, kde je krajina skutečně malebná. Před cestou je dobré zajít do nějaké informační kanceláře Českých drah a opravdu důkladně se zeptat na různé slevy na jízdném, o kterých jedinec ani neví a které cenu jízdného někdy i podstatně srazí. Zpáteční mezinárodní jízdenka má ještě tu výhodu, že není vázána na žádný konkrétní spoj.

2

Chceme-li v Drážďanech strávit více dní, není třeba obracet se na cestovní kanceláře s žádostí o ubytování. Na internetu si je můžeme vyhledat sami. Pozor, do vyhledávače zadávejme klíčová slova německy nebo anglicky, jinak opět skončíme v „drápech“ nějaké české cestovky. Pokud se člověk spokojí s turistickou třídou, je možno najít i opravdu levné ubytování (mimo sezonu i za 13 euro). Není třeba mít obav – i německé hostely jsou vedeny s příslovečným smyslem pro pořádek. Komunikace s provozovatelem ubytovacího zařízení probíhá e-mailem, elektronicky se zaplatí i záloha. Zbytek buď v hotových nebo kartou na recepci.

3

V Drážďanech může turista navštívit několik set galerií, muzeí nebo památek. Tak je dobré mít v tom systém. Přestože jsou po městě dobře fungující informační centra, není na škodu udělat si plán už doma, aby člověděl, co a proč chce vidět.

4

Drážďany zažily po sjednocení Německa skutečnou renesanci – všechny vybombardované domy, které se po městě černaly ještě 45 let po válce, byly opraveny podle původních plánů, tak je dobré trochu znát historii.

5

V Drážďanech je možno stravovat se restauracích (dražší než u nás), v hojně se vyskytujících tureckých bistrech (stále stejné, ale levné, a „poctivější“ než v Česku), u stánků s rychlým občerstvením. Při vícedenním pobytu je překvapivé nakoupit si zásoby na individuální stravování – malé samoobsluhy nápadně připomínají naše, i zboží je poměrně stejné. Ale ceny jsou spíše nižší a kvalita potravin výrazně vyšší. Doporučené potraviny: krájený černý chleba, čajovky (teewurst) mnoha druhu, uzenina, štoly, smetanové sýry... Z každého produktu je patrno, že byl vyroben z klasických surovin (maso, mléko), nikoliv ze sójových derivátů a kuřecích separátů.

6

Místní doprava funguje skvěle, ale ani ji není třeba využívat, město je tak akorát na pěší prohlídky.

7

Jestliže neumíte dobře německy, používejte k dorozumění raději angličtinu. Zejména střední generace v ní není moc kovaná a občas si vypomáhá německými slůvky, z čehož vzniká báječně srozumentelný turisticko-průvodcovský jazyk. Dráďany patřily samozřejmě do komunistické části Německa, takže angličtinu zná dobře až mladší generace Němců.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.8
Average: 4.8 (10 votes)