Přejít k hlavnímu obsahu

Jak poznat kvalitní čaj

Šálek lahodného čaje dokáže přinést vašim chuťovým buňkám opravdu nevšední zážitek. Ale jen v případě, že máte ten správný čaj. Bohužel většina čajů dodávaných na náš trh je nekvalitních. Ale jak tedy poznat ten správný?

Co je potřeba

čaj

1

Kde koupit čaj?

Určitě ne v supermarketech a podobných zařízeních. Zde je k dostání obyčejně čaj pytlíčkovaný, který se vyrábí ze zbytků a z odpadu. Jeho výhodou je sice rychlé vyluhování, ale to je také vše.

Příliš se nehodí ani malé obchůdky, které skladují čaj ve velkých skleněných nádobách, ze kterých neustále odebírají. Častý kontakt se vzduchem čajovým lístkům rozhodně nesvědčí.

Nejlepší jsou specializované obchůdky nebo čajovny, které skladují čaj v malých dobře uzavřených nádobách.

2

Co se dozvíte z obalu?

Důležité je, kdy byl čaj balen. Jestliže byl přes moře transportován až do Evropy a zabalen teprve tady, na jeho kvalitě se to velmi výrazně podepsalo.

U čajů ze Srí Lanky (Cejlonu) najdete zase označení podle místa, kde čajovník vyrostl. Platí, že vysokohorské druhy jsou nejkvalitnější.

Low – nížinný čaj
Medium – čaj ze středních poloh
High – vysokohorský čaj

3

Značení čaje

Na obalu najdete také značky ve formě písmenek. Z nich se dozvíte mnohé.

Písmenko P jako Pekoe značí čajové lístky. Podle kvality je dělíme na:

PS (podprůměrný čaj)
P (průměrný čaj)
OP (dobrý čaj)
FOP (velmi dobrý čaj výborné chutě i vůně)
TGFOP (opravdu velmi kvalitní čaj)

Na obalech můžete najít také písmenko B, které znamená Broken. Jde o zlomkový čaj, který se liší svojí kvalitou. Stupnice je stejná jako u Pekoe. Takže BS je podprůměrný čaj, OB dobrý čaj atd.

Další písmenka F (Fanning) – čajová drť a D (Dust) – čajový prach označují vesměs produkty mizerné kvality, i když i tady najdete produkty lepší a horší.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zdravě solit
Jak poznat celozrnné pečivo
Jak udělat domácí bubble tea | recept
Jak o Vánocích nepřibrat