Co je potřeba

  • 2 cm kořene zázvoru
  • 1 l vody
  • 1 lžíci medu
1

Asi dva centimetry zázvorového kořene oloupejte škrabkou na brambory. Mezitím si dejte do hrnce vařit 1 litr vody. V této době můžete do vody vhodit také některé koření, jak uvádím v tipech níže.

2

Zázvor nastrouhejte na hrubším struhadle. Pokud je kořen už starší, půjde to těžko, ale na vyluhování to nemá vliv. Jakmile začne voda v hrnci vřít, vhoďte do ní nastrouhaný zázvor. Stopněte si ha hodinkách 30 sekund a hned potom vodu vypněte. Delší var by zničil hodnotné esenciální oleje. Nechte deset minut odstát.

3

Zázvorový čaj přeceďte do konvice (nikdy ho nepijte s kousky zázvoru, mohli byste se zevnitř nepěkně popálit), dochuťte medem a můžete podávat. Za den můžete vypít 2 až tři tyto konvice po dobu maximálně dvou týdnů, poté je nutné udělat aspoň třítýdenní pauzu.

4

Zázvorový čaj – recept, rychlá varianta Zalijte poloviční množství nastrouhaného zázvoru v půllitrovém hrnku horkou vodou a dejte na minutu do mikrovlnky na střední výkon. Nechte 5 minut odstát a podávejte.

Tipy
  • Pokud necháte zázvorový čaj vychladit, dostanete báječnou zázvorovou limonádu.
  • Do zázvorového čaje můžete pro lepší chuť přihodit v hrnci ještě kousek skořice nebo hřebíček.
  • Zázvor a jeho účinky: zázvor pomáhá při trávení, jako prevence před chřipkou a nachlazením, je také příznivý při potlačení rakoviny a je tradičním afrodiziakem.
Varování

Nikdy nevařte zázvorový čaj déle než jednu minutu, i když některé recepty uvádějí i 15 minut vaření. Během tak dlouhé doby se zničí prakticky všechny léčivé látky a výsledný čaj je dobrý tak maximálně pro potěšení chuťových buněk.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.19697
Average: 4.2 (132 votes)