Přejít k hlavnímu obsahu

Jak přestat konečně kouřit

14. Leden 2016

Zbavte se páchnoucího zlozvyku – přestaňte kouřit jednou pro vždy! Jak přestat kouřit – tuhle otázku si asi položil každý kuřák. Další častou otázkou je jak přestat kouřit a nepřibrat. Kouření je jedním s nejrozšířenějších zlozvyků a snažit se přestat kouřit zkoušel alespoň jednou asi každý. V našem článku se dozvíte, jak a proč udělat první krok. Co funguje a zda existuje snadná cesta přestat kouřit.

1

Ačkoli je kouření jedním z nejobtížněji přemožitelných zlozvyků, důležité je zdůraznit, že nikdy není pozdě s ním přestat a zvládnout to může každý. Víte, jaká jsou zdravotní rizika kouření?
Jedná se především o rakovinu a překvapivě mimo rakoviny plic způsobuje kouření i další nádory. Kuřáci často onemocní rakovinou dutiny ústní, slinivky břišní, ledvin a močového měchýře, děložního čípku, střev a konečníku. Dále je postihuje onemocnění srdce, chronická bronchitida a mozkové příhody. Kouření také způsobuje rychlejší stárnutí kůže, pleť je našedlá a viditelně sešlá. Nehledě na odér, který se z každého kuřáka - ať chce nebo ne - line.

2

Dalším důvodem proč přestat kouřit by mohla být také finanční stránka, která při dnešní ceně cigaret není zanedbatelná. Důvodů proč přestat už asi máme dostatek, jsou zde ale i nějaké proti?

3

Mnoho lidí, především žen má strach, že když přestane kouřit, přibere na váze. Opravdu se často stává, že kuřáci snažící se přestat tloustnou. Je to ale především proto, že jednu závislost nahrazují druhou. Pokud jste byli po obědě zvyklí dát si v restauraci cigaretu, najednou takzvaně nevíte co s rukama. A tak si dáte dezert. A to možná i víckrát denně. Jde tedy především o priority. Pokud berete skoncování s kouřením jako změnu životního stylu, možná byste si místo dortíků po obědě mohli pořídit permanentku do fitcentra. A tak nejen, že nepřiberete nadbytečné kilogramy, ale navíc uděláte něco dalšího pro vaše zdraví. Až se po pravidelném pohybu vyplaví endorfiny, na cigaretu zapomenete snadněji.

4

S odložením cigarety řada lidí sahá na doplňky typu nikotinových náplastí nebo žvýkaček. Je dobré ale tělo podpořit i vitamíny B a C, které kuřákům často chybí. Vitamín B podporuje činnost nervové soustavy a vám pomůže cítit se bez cigarety méně nervózně. Vitamín C je antioxidant, který čistí tělo. Očistu svého těla podpořte i zvýšenými dávkami zeleniny, odborníci doporučují hlavně listovou zeleninu a borůvky. Pomoci od tohoto zlozvyku si můžete i akupunkturou, hypnózou nebo elektronickou cigaretou, která momentálně zažívá svůj boom.

5

Na kouření ale nevzniká jenom fyzická závislost, důležitým a často přehlíženým faktorem je závislost psychická. S kouřením máme spojené určité rituály. Je to především odpočinek u kávy, příjemné posezení s přáteli nebo zvládání stresových situací. Stanovte si den, od kterého už nebudete kouřit – bez výjimek. Pokuste se – alespoň prvních pár měsíců – vyhnout se situacím, ve kterých si chcete zapálit, případně změňte jejich scénář.

Nikdo neříká, že půjde snadno přestat kouřit, ale až si začnete dávat bokem peníze za ušetřené cigarety, vaši přátelé ocení, že jim nekouříte u jídla a zjistíte, že vám nepáchnou kdysi zažloutlé ruce, uvědomíte si, že to stálo za to. Pomoct ve vašem snažení by vám mohly například webové stránky www.dokurte.cz, které vás provedou od kouření do jeho zdárného konce krok po kroku a můžete se také stát členy Klubu správné volby, který sdružuje odvykající kuřáky.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak přestat kouřit
Jak předejít kinetóze
Jak zlepšit spánek | rady a tipy
Jak na zarůstání nehtů
Jak předejít kocovině