Přejít k hlavnímu obsahu

Jak přihlásit auto zakoupené v zahraničí

Ojetý automobil můžete levněji koupit v zahraničí. Navíc zahraniční nabídka mnohdy bývá přijatelnější nejen cenově, ale také stavem a výbavou nabízených ojetin. Dávejte však pozor, aby vás povinná administrativa včetně přihlášení auta zakoupeného v zahraničí nestála víc než finance, které jste měli původně v plánu ušetřit. Jak auto zakoupené v zahraničí přihlásit a co všechno je potřeba pro vyřízení povinné administrativy, vám poradí následující řádky.

1
Povinnosti v zahraničí Úspěšně jste si zakoupili vysněný automobil a chcete se s ním vrátit zpět do České republiky. Podpis kupní smlouvy a zaplacení kupní ceny nejsou jediné povinnosti, které musíte před dovozem do ČR splnit. Se zakoupeným vozidlem smíte vyjet na silnici pouze v případě, že máte řádně uzavřené pojištění odpovědnosti. Jedná se o krátkodobé pojištění, které slouží ke krytí případných rizik, která mohou při převozu automobilu nastat (havárie, srážka se zvěří, apod.). Tento druh pojištění uzavřete na pobočkách místních autoklubů, které jsou pro vyřízení této služby vybaveny. Vozidlo musíte dále odhlásit na příslušném dopravním inspektorátu. Na základě předložené kupní smlouvy a potvrzení o pojištění odpovědnosti vám inspektorát vydá dočasný technický průkaz a převozní značky, jejichž platnost je omezena. Poplatek za vyřízení převozních značek se pohybuje okolo 100 EUR. Zároveň byste měli obdržet protokol o odhlášení vozidla ze zahraniční evidence vozidel. Jedete-li si pro auto s přívěsem nebo vlekem, jste povinen automobil pouze odhlásit na tamějším dopravním inspektorátu. Povinnost pojištění a vyřízení převozních značek pro vás v tomto případě odpadá. Námořní přeprava: při koupi autombilu v zámoří si zajistěte námořní přepravu vozidla.
2
Měření emisí a stanice technické kontroly Po příjezdu do České republiky je nezbytné, abyste si nechali provést měření emisí. Měření emisí vyjde cca na 700 Kč (benzínový motor), 1 000 Kč (naftový motor). Dále navštivte stanici technické kontroly, dále jen STK. Zde si nechejte provést kontrolu technického stavu vozidla. STK vyjde cca na 1 500 Kč.
3
Povinné ručení Před samotnou návštěvou dopravního inspektorátu je potřeba, abyste auto pojistili. Pojistka, kterou jste uzavřeli v zahraničí, byla pouze dočasná. Na vámi vybrané pojišťovně uzavřete povinné ručení a nechte si vystavit zelenou kartu.
4
Platba DPH Kupujete-li automobil, který je starší 6 měsíců, pak sazbu DPH platíte v zemi, ve které auto kupujete. Sazba by měla být automaticky součástí kupní ceny. Kupujete-li v zahraničí automobil nový nebo mladší 6 měsíců, pak vám musí být tamní sazba DPH z kupní ceny automobilu odečtena. DPH zaplatíte podle současné sazby tady v ČR. Musíte podat Hlášení o pořízení nového dopravního prostředku (příslušný formulář získáte na FÚ), finanční úřad vám doplatek DPH vypočítá a předá k úhradě. Auto můžete na dopravním inspektorátu přihlásit až po zaplacení DPH.
5
Dopravní inspektorát Další vaše cesta povede na dopravní inspektorát, kde musíte předložit veškeré dokumenty. Konkrétně se jedná o: - Dočasný technický průkaz vydaný tamějším dopravním inspektorátem - Formulář potvrzující odhlášení vozidla z tamější evidence vozidel - Převozní značky - Zprávu o výsledku měření emisí - Zprávu STK o technickém stavu vozidla - Doklad o vyřízení povinného ručení, Zelenou kartu - Potvrzení FÚ o platbě DPH (v případě koupě auta mladšího 6 měsíců) - Platný občanský průkaz Správní poplatek za přihlášení automobilu na příslušném dopravním inspektorátu činí 2 500 Kč. Dopravní inspektorát by vám měl do 30 dnů vystavit opis velkého technického průkazu, osvědčení o registraci vozidla (tzv. malý technický průkaz) a vydat nové registrační značky. Jakmile vše uvedené obdržíte, můžete s autem neomezeně jezdit.
6
Ekologická daň Ekologická daň se vypočítává z hodnot tzv. emisní normy, kterou vůz splňuje. Emisní normy dělíme do čtyř základních skupin: - nevyhovující EURO 2: 20 000,- Kč - vyhovující EURO 2: 4 000,- Kč - vyhovující EURO 3: 2 000,- Kč - vyhovující EURO 4: 0,- Kč Váš automobil by měl spadat do emisní normy:vyhovující EURO 3 a vyhovující EURO 4, protože do České republiky se nesmí dovážet auta starší 8 let.
7
Homologace Jednou z podmínek pro přihlášení vozidla je rovněž homologace ES – tj. potvrzení o způsobilosti vozidla k provozu na pozemních komunikacích v zemích EU. Pokud vůz nemá evropskou homologaci, tak počítejte při přihlášení ještě navíc s jednorázovým poplatkem 5 000 Kč na likvidaci vraku.
Autor: arli444
Hodnocení
Míra (neověřeno) | Út, 11/29/2016 - 12:25

Dobrý den,
měl bych dotaz. Kamarád z Německa mi chce dát jeho auto (a bude si kupovat nové). Aby se ušetřil stres s převozníma značkama apod., tak mi navrhl, ať si vemu auto s německýma značkama, dojedu do čr a přehlásím ho. Máte s ním někdo zkušenosti? díky za odpověď

Dominika (neověřeno) | Pá, 11/11/2016 - 12:35

Dobrý den,

chtěla bych se zeptat na pár detailu ohledně registrování zahraničnho vozidla v české republice.
Našla jsme online přihlašovací formulář a četla rady zde v článku, ale raději si chci ověřit, před tím než se do něčeho pustíme.

Pro vysvětlení situace, jedná se o auto koupené a vlastněné zahraničním subjektem konkrétně ve Velké Británii a jelikož se bude velmi často s vozem jezdit do české republiky, chtěli by jsme auto přihlásit v ČR, provest homologaci, STK a vuz pojistit, ale zároveň by musel zustat na značkách z Anglie, protože jinak by v zde mohlo zustat jen 3 měsíce.
Lze takto vuz přihlásit popřípadě jaký by mohl nastat problém?
děkuji

anita jones (neověřeno) | Čt, 09/22/2016 - 13:48

Ahoj,
To je informovat širokou veřejnost, že paní Anita Jones, soukromá půjčka věřitel má otevřít finanční příležitosti pro každého v případě potřeby jakékoli finanční pomoci. Dáváme se úvěr ve výši 2% úrokovou sazbou jednotlivcům, firmám a společnostem pod jasné a pochopitelné formě a kondici. kontaktujte nás ještě dnes prostřednictvím e-mailu na adrese: (anitajones154@gmail.com)

Maria (neověřeno) | Út, 09/13/2016 - 18:30

Chci se přestěhovát z Nizozemska do České republiky a vzít s sebou své auto.
Auto bude mít převozní značka a pojištění s platností 14 dní.
Jestli chci registrovat vozidlo v České republice musím mít rodné číslo, a čeká se na ně 30 dní.
Chtěla jsem se zeptat, kolik mám čas od příjezdu do České republiky aby zaregistrovat auto de- registrovane w Nizozemsku?

Dzhoshkun (neověřeno) | Út, 05/31/2016 - 09:30

Dobry den mazda rx8 1300 motor 141w r.v 2003 prihlaseni kolik bude kc?

Další zajímavé články

Jak si uspořádat šatník | rady a tipy. Jen málokterá žena řekne: mám co na sebe a nepotřebuji nic nového! A když už, tak bude nejspíš ze vzdálené budo…
Jak opticky zvětšit pokoj | rady a tipy. Pokud bydlíte v garsonce nebo jiném malém bytě, možná přemýšlíte, jak celý prostor zařídit a opticky ho zvětš…
Jak vybrat vestavěné skříně | rady a tipy. Znáte to. Věcí v domácnosti neustále přibývá a jen málokteré chceme mít pořád na očích. Navíc, čím méně mís…
Futon je tenká, ručně vyráběná matrace z přírodních materiálů, mimořádně skladná, pohodlná a variabilní. V Japonsku má dlouholetou tradici, a i když s…
Podlehli jste kouzlu dronů a chcete si jednoho pořídit? Pak už jste nejspíš zjistili, že nabídka je obrovská, a výběr proto není vůbec snadný. Každý t…