Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připojit PC k HDMI TV

Širokopásmové připojení k internetu umožňuje uživatelům sledovat oblíbené filmy, seriály nebo televizní pořady online na počítači. Co když si ale budeme chtít vychutnat zábavu na internetu sledováním na velké televizní obrazovce třeba v obývacím pokoji? Pak stačí připojit PC k TV HDMI (HDMI podporuje přenos videa ve standardní, rozšířené nebo HD kvalitě). Přečtěte si postup, jak PC k HDMI televizi úspěšně připojit.

1
Vypněte počítač a otočte jej tak, abyste viděli zadní stranu přístroje. Najděte kabel, který vychází z monitoru počítače a sledujte jej až k zadní části PC. Kabel bude zapojen do výstupu grafické karty, která bude buď 15-pin VGA, nebo 29-pin DVI portem. Na novějších přístrojích najdete HDMI port přímo na kartě.
2
Vyberte připojení pro video výstup. Pokud váš počítač má HDMI port, můžete jednoduše připojit kabel HDMI mezi počítačem a televizorem. Pokud máte v počítači pouze jeden video výstup - a ten nebude využit pouze pro připojení k televizi, pak stačí investovat do nové grafické karty. Kupte si buď DVI nebo HDMI výstup a nainstalujte jej do volného slotu podle přiložených pokynů výrobce. Pokud máte v úmyslu použít VGA výstup, pak budete potřebovat formáty konvertovat.
3
Připojte kabel HDMI od televize k počítači. Je-li to nutné, nainstalujte vhodný adaptér nebo konvertor do počítače. Není-li váš počítač opatřen HDMI výstupem, pamatujme, že HDMI přenáší zvuk i video. Budete tedy potřebovat zapojit zvukovou kartu a popřípadě použít adaptér.
4
Restartujte počítač a nastavte obrazovku volbou Ovládací panely z nabídky Start. Dvakrát klikněte na Obrazovku a pak na Nastavení. V příručce televizoru naleznete informaci, jaký formát rozlišení obrazovky podporuje. Proveďte konfiguraci v záložce Nastavení a nastavte i obnovovací frekvenci. HDMI TV můžete samozřejmě používat jako druhý monitor. Nastavte si proto, zda chcete sledovat stejný obsah, nebo využijte režim, aby obrazovky pracovaly na sobě nezávisle.
5
Restartujte počítač, aby se změny uložily. Nyní si můžete sednout na gauč a filmy online sledovat na své televizi.

Využití bezdrátové myši a bezdrátové klávesnice je už třešničkou na dortu, která vám umožní řídit počítač z dálky.
Stisknutím tlačítka SimpLink na vašem ovladači můžete kontrolovat a ovládat všechny přístroje propojené s HDMI.

Autor: chorche
Hodnocení
lUke (neověřeno) | Po, 10/05/2015 - 20:42

Zdravím nedaří se mi použít tv samsung ue40eh5300 jako monitor propojeni s notebookem nejde v ntb je vgamam kabel vga -hdmi a nic, kabel vga -scart taky nic.Nejde mi o prohlizeni fotek nebo filmy potrebuji velkej monitor ma met, ikdyz tv ma svuj prohlizec ale ten neni dle mych predatav siky za rady

Milaň (neověřeno) | St, 09/30/2015 - 10:28

Dobrý den, stal se mi takový problém, když sem zapojoval hdmi do tv tak to zajiskřilo a vypálilo mi to grafickou kartu i uplně novu sony kdl-43w755c. Grafika mi přes hdmi jela přes rok s monitorem úplně bez problému. Když sem tv reklamoval přišlo mi zamítnuti, že došlo k přepětí přes vstup HDMI. Nikde na netu sem žádný podobný případ nenašel a tak Vás prosím o radu.

nema (neověřeno) | Čt, 06/04/2015 - 13:09

Propojení PC, Androidu, iPhonu, tabletu či mobilu -- s TV nebo PROJEKTOREM BEZ kabelu, přes WiFi umožňuje
AIRTAME AT-DG1 elektronika/airtame-at-dg1-wireless-hdmi-dongle

sdy (neověřeno) | St, 09/03/2014 - 17:32

Nevěděl by někdo jak propojit hdmi kabel přes výstup na základní desce do TV?
Jde mi o to abych měl dvě nezávislý obrazovky a nemusel pořád přepojovat kabely....

Debil (neověřeno) | St, 08/06/2014 - 20:29

Návod pravděpodobně pro nějaký Microsoftí produkt a pro mě tedy naprosto nepoužitelný (openSuse 13.1). Navíc bych řekl že jde o návod od laika pro laika - neoběvují se tu žádné technické informace, či informace co by pomohly v případě že to takto nebude funkční. Už i strýček Google má informace, že né vždy funguje zvuk - fungující zvuk bez obrazu je zdá se rarita.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Nevíte, co dát svému kamarádovi nebo kamarádce k Vánocům? Vyrobte pro ně jejich oblíbenou postavičku nebo zvíře z fima. Můžete si vybrat jakoukoliv ba…
Obrázek není k dispozici
Jestli neradi nosíte válenky, které mají všichni, a raději dáte přednost originalitě a nápaditosti, tak si dámské válenky sami ozdobte. Jak na to? Nau…