Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit auto na zimní dovolenou

29. Listopad 2013

Pokud se chystáte s rodinou na hory, nezapomeňte své auto do zimy vhodně připravit a vybavit. Vyvarujte se nejčastějších chyb, nepodceňte přípravu a nezapomeňte s sebou sněhové řetězy nebo vhodnou autokosmetiku.

1
Zajistěte si dobrý výhled z auta. Mezi základní vybavení každého automobilu patří škrabka na okno. Práce se škrabkou na okno by měla být opatrná, abyste si sklo nepoškodili. Mějte u sebe náhradní škrabku, při odstraňování sněhu se snadno zlomí. Šetrnější alternativou jsou odmrazovače skel.
2
Sněhové řetězy jsou účinnou pomůckou, přesto se řada řidičů obává sněhové řetězy používat. Nasazování sněhových řetězů je dnes díky jejich konstrukci a stahovacím systémům snadné. Při výběru sněhových řetězů začněte parametry svého vozu. Dbejte rozměrů svých zimních pneumatik. Pomocníkem by měl být uživatelský manuál k vašemu vozidlu a doporučení vašeho automechanika. Opište si celý rozměr zimních pneumatik. Budete potřebovat sněhové řetězy pro nízký podběh, pro sportovní vozy, SUV a MPV? Důležité také je, pro jaký terén budete sněhové řetězy používat (silnice, horský terén, náročné off rode terény...). Štítek na řetězech se musí shodovat s vaším typem. Kupujeme je jen od prověřených prodejců.
3
Kam s lyžemi a hromadou věcí? Řešením je praktický střešní box. Například ve střešním boxu Thule Dynamic 800 lze přepravovat 5-7 párů lyží a má oboustranný systém otevírání Dual Side, který umožňuje otevření boxu na obou bočních stranách.
4
Pořiďte si utěrku proti rosení oken a nemrznoucí zimní směs do ostřikovačů. Buďte vždy připraveni! Vezměte do auta pohotovostní výbavu - deky, baterku, náhradní oblečení, rukavice a dostatek jídla. To vše vám může pomoct v krajním případě, kdy uvíznete třeba ve sněhu.
5
Před odjezdem vozidlo zkontrolujte, dbejte hladiny kapalin a hadiček, zkontrolujte stav autobaterie. Nezapomeňte přibalit startovací kabely.

Před odejzdem do hor si sepište seznam, co všechno na autě máte zkontrolovat, co přikoupit a co mít v autě za vybavení.

Před odjezdem do hor se vždy připravte na to nejhorší! Ať už to je sněhová kalamita, sněhové jazyky, špatná viditelnost nebo silné poryvy větru.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: Mattox, sxc.hu

Hodnocení
Vašek Koudelka (neověřeno) | Pá, 08/30/2019 - 08:25

To s tím střešním boxem můžu jedině potvrdit. Pokud jezdíte na hory často, tak se ho opravdu hodí mít. Je to hodně praktická věc. Já si ho pořídil právě minulý rok z https://www.filsonstore.cz/ a nevěřili byste, kolik místa v autě mi ušetřil. :)

Roman Vlašák (neověřeno) | Čt, 06/20/2019 - 19:50

No, podle mého názoru je před cestou na dovolenou určitě dobré zkontrolovat i stav pneumatik. Hlavně tedy jestli nejsou sjeté, protože to by se vám mohlo na horských cestách pěkně vymstít. Když jsme jeli minulý rok na dovolenou do Alp, tak jsem před odjezdem nechal pro jistotu na auto dát úplně nové zimní pneu, protože jsem nechtěl nic podcenit.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Když se blíží zima, tak je jistě na místě si opatřit zimní pneumatiky, jestliže nevíte, jaké to jsou, tak se nemusíte obávat, jde to zjistit velmi jed…
Obrázek není k dispozici
Vzhledem k zákonům v naší zemi musí být většina vozů po zimní období vybavena zimními pneumatikami. Ty díky svým vlastnostem nejenom mnohem lépe zabír…