Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se správně vyprázdnit?

03. Říjen 2015

Možná vás nikdy nenapadlo se pozastavit nad způsobem, kterým vykonáváte denní „velkou potřebu“. Pozor – riskujete tím vlastní zdraví! Lékaři společně s odborníky na zdraví potvrdili, že „to“ dělá většina lidí špatně, což je příčinou celé řady zdravotních problémů. Nabízí se jen jedno jediné řešení, jak se správně vyprazdňovat a tím zlepšit zdraví. Jaké?

1

Proč se vyprazdňujeme špatně?

Klasická toaleta je podle odborníků na zdraví i podle lékařů nebezpečná. Poloha vsedě je sice pro člověka pohodlná, ale není přirozená. Při této poloze je aktivován svěrač a úhel mezi rektem a konečníkem je nepřirozený. To je příčinou, že člověk není schopen se zcela vyprázdnit a de facto sám sobě si způsobuje méně či více závažné zdravotní problémy. Kvůli nesprávnému vyprazdňování stále více lidí trpí zácpou či hemoroidy. Objevují se i mnohem závažnější problémy v podobě nemocí tlustého střeva (Češi pravidelně obsazují přední příčky v počtu osob, které trpí nemocí tlustého střeva), lékaři evidují i větší počet pacientů s poruchami v oblasti pánevního dna.

2

Dřep jako optimální poloha

Jedinou přirozenou polohou pro vyprazdňování je dřep. Je to vlastně dáno od nepaměti, jen moderní doba na to zapomněla. Provedeno bylo hned několik studií a pokusů, u nichž byl výsledek vždy stejný: Poloha v dřepu umožňuje dokonalé vyprázdnění, protože je při ní „deaktivován“ svěrač a obsah střev může vyjít ven.

3

Jak na to?

Pokud vám zdraví není lhostejné, měli byste i vy polohu v dřepu při vyprazdňování vzít za svou. Jak jí docílit? Nebojte se, nemusíte na toaletě vytvářet žádné gymnastické polohy. Stačí si pořídit Squatty Potty®. Je to zdravá stolička, která umožňuje dosáhnout polohy dřepu i když sedíte. Stačí si ji dát pod nohy. Je kompatibilní s každou toaletou a koupit ji lze v obchodě www.squatty-potty.cz.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zácpu přírodní cestou
Jak na zapáchající nohy | rady
Jak si správně čistit uši | rady
Jak správně kousat potravu