1

plevel
Jako pro rostlinu, tak i pro stromek nebo keř platí, že je důležité je zbavovat plevele, aby mohly dýchat a dále se rozvíjet.

2

závlaha
Snad možná nejnutnějším, co stromek či keř (stejně jako každá jiná rostlina) vyžaduje, je pravidelné zalévání, aby měl dostatek vody.

3

hnojení
Dvakrát až třikrát za vegetační období je nutné přidat ke stromku kombinované hnojivo v dávce asi 60 g na 1 m2.

4

zimní péče
Tam, kde jsou v zimě časté sněhové srážky, chráníme stromky a keře sítěmi proti zlomení větví pod tíhou sněhu.

5

obnova po mrazu
Listí stálezelených stromků mohou být v průběhu krutých mrazů zničeno mrazem a mohou postupně odumřít. Zničené listí bude na jaře přikryto novým obrostem. Kde to není hezké, tak je můžete ořezat. Dávejte ale pozor na to, abyste nepoškodili obrysy tvarovaného keříku.

6

obnova při neudržování
Pokud nebyl keřík po delší dobu (1 – 2 roky) stříhán, pravidelným střihem obnovíte tvar za pouhou jednu sezónu. Pokud byl stříhaný tvar zanedbán po více let, pak ho obnovíte na jaře hlubokým řezem, kterým vytvarujete původní tvar. Poté už opět stačí v následujících dvou sezóznách upravit ho jemnějším střihem.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno