Co je potřeba

glycerinová hmota
silikonová forma
esenciální olej
--------------------------
konzervanty: například mořská sůl
citronová šťáva anebo výtažek z grepových jadérek
peeling: sypký čaj, bylinky, citronová, grepová kůra, pemza
barviva: existují speciální barviva pro glycerýnová mýdla, ty však zruší 100% přírodní původ
oleje: palmový olej, olivový olej, jojobový olej, mandlový olej
další možné přídavky: vincentka, med, kozí mléko, třtinový cukr, extrakt ovoce

1

Je dobré si uvědomit, jak velkou formu máme. Množství použitého glycerynu by se totiž mělo odvíjet od velikosti formy, a pak dále od množství použitých ingrediencí. Glycerin si odvažte a vložte do čistého rendlíku. Glycerin by se měl rozpouštět na stejném principu jako čokoláda, tedy ve vodní lázni. Předtím, než se do toho dáte uchystejte si k ruce vše potřebné, co bude budoucí glycerinové mýdlo obsahovat.

2

Při rozpouštění glycerinovou hmotu neustále mícháme a postupně do ní přidáváme další ingredience, jako například čaj, špetku mořské soli, palmového oleje,olivového oleje a podobně.
Mějte na paměti, že olejů ani Vincentky nesmí být moc, protože by mýdlo neztuhlo buď vůbec anebo by bylo jako mastné bláto.
Čaj, kůra, máta, bylinky... krom blahodárných a konzervačních účinků glycerýn přirozeně zabarví a dokonce i provoní.

3

Esenciální oleje přidávejte nakonec a dbejte na to, aby se jednalo o stoprocentní oleje, nikolivěk pouze vonné. Nepřehánějte to, doopravdy stačí jen pár kapek. Vůně můžete mixovat. Na našem trhu jejiž dostupných mnoho firem,které nabízí různé 100% esenciální vůně.

4

Rozpuštěnou ovoněnou směs opatrně přelejeme do silikonové formy, Očištěte případnépřeteklé okraje a nechte vychladnout. Až bude glycerýn dostatečně vychlazený, mýdlo pak vyklopíme z formy.
doporučuji zabalit do potravinové folie anebo celofánu a dále pak v případě dárku i dárkově zabalit.

Tipy

- Podle odborníků, kteří se výrobou kosmetiky zabývají profesionálně, by každé mýdlo mělo být složeno alespoň ze sedmi složek.
- Na českém trhu je již celkem široká nabídka silikonových forem, které jsou k výrobě mýdla nejlepší. Jejich výhodou je i využití při jiném užití. Musíte však počítat s tím, že nejsou věčné a časem se díky horku zničí.
- Pokud si chcete urychlit tuhnoucí proces, dejte opatrně formu s tekutým glycerýnem do lednice, mražáku, či v průběhu zimy k oknu.
- Nedoporučuji vkládat dužinu ovoce do mýdel, byť používáte přírodní konzervanty, podléhají rychlé zkáze!
- Pokud si chcete vyrobit neprůhledné mýdlo, přidejte do rendlíku k ostatním ingrediencím trošku stearinu.
- Pokud do rendlíku přidáte kozí mléko, vznikne vám mýdlo s mléčným nádechem
- Do mýdla můžete přidat i různé koření, jako badyán, vanilku, kakao, skořici a jiné.

Varování

- Glycerin se nesmí rozpouštět na přímem ohni, riziko požáru!
- Při míchání ingrediencí věnujte pozornost možným alergiím, kterými vaši blízcí trpí.
- Nepřehánějte to s množstvím použitých ingrediencí, obzvláště u tekutých stačí skutečně pouhá troška.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.533335
Average: 3.5 (30 votes)