Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si doma vyrobit 100% přírodní glycerinové mýdlo

Na internetu máte možnost nalézt celkem mnoho receptů na "takzvaná" mýdla. Ve skutečnosti se jedná o chemicky obarvený glycerin ovoněný vonnými extrakty, obohacený o různé ozdoby, které vám nakonec jen ucpou vanu. Víte však, že vyrobit si pořádné mýdlo s pozitivními účinky na pleť je reálné?
Nemusíte se bát, není to ani více náročné, ani nákladné. Prostě zde naleznete jednoduchý návod na bezva mýdlo nejen pod stromeček.

Co je potřeba

glycerinová hmota
silikonová forma
esenciální olej
--------------------------
konzervanty: například mořská sůl
citronová šťáva anebo výtažek z grepových jadérek
peeling: sypký čaj, bylinky, citronová, grepová kůra, pemza
barviva: existují speciální barviva pro glycerýnová mýdla, ty však zruší 100% přírodní původ
oleje: palmový olej, olivový olej, jojobový olej, mandlový olej
další možné přídavky: vincentka, med, kozí mléko, třtinový cukr, extrakt ovoce

1
Je dobré si uvědomit, jak velkou formu máme. Množství použitého glycerynu by se totiž mělo odvíjet od velikosti formy, a pak dále od množství použitých ingrediencí. Glycerin si odvažte a vložte do čistého rendlíku. Glycerin by se měl rozpouštět na stejném principu jako čokoláda, tedy ve vodní lázni. Předtím, než se do toho dáte uchystejte si k ruce vše potřebné, co bude budoucí glycerinové mýdlo obsahovat.
2
Při rozpouštění glycerinovou hmotu neustále mícháme a postupně do ní přidáváme další ingredience, jako například čaj, špetku mořské soli, palmového oleje,olivového oleje a podobně. Mějte na paměti, že olejů ani Vincentky nesmí být moc, protože by mýdlo neztuhlo buď vůbec anebo by bylo jako mastné bláto. Čaj, kůra, máta, bylinky... krom blahodárných a konzervačních účinků glycerýn přirozeně zabarví a dokonce i provoní.
3
Esenciální oleje přidávejte nakonec a dbejte na to, aby se jednalo o stoprocentní oleje, nikolivěk pouze vonné. Nepřehánějte to, doopravdy stačí jen pár kapek. Vůně můžete mixovat. Na našem trhu jejiž dostupných mnoho firem,které nabízí různé 100% esenciální vůně.
4
Rozpuštěnou ovoněnou směs opatrně přelejeme do silikonové formy, Očištěte případnépřeteklé okraje a nechte vychladnout. Až bude glycerýn dostatečně vychlazený, mýdlo pak vyklopíme z formy. doporučuji zabalit do potravinové folie anebo celofánu a dále pak v případě dárku i dárkově zabalit.

- Podle odborníků, kteří se výrobou kosmetiky zabývají profesionálně, by každé mýdlo mělo být složeno alespoň ze sedmi složek.
- Na českém trhu je již celkem široká nabídka silikonových forem, které jsou k výrobě mýdla nejlepší. Jejich výhodou je i využití při jiném užití. Musíte však počítat s tím, že nejsou věčné a časem se díky horku zničí.
- Pokud si chcete urychlit tuhnoucí proces, dejte opatrně formu s tekutým glycerýnem do lednice, mražáku, či v průběhu zimy k oknu.
- Nedoporučuji vkládat dužinu ovoce do mýdel, byť používáte přírodní konzervanty, podléhají rychlé zkáze!
- Pokud si chcete vyrobit neprůhledné mýdlo, přidejte do rendlíku k ostatním ingrediencím trošku stearinu.
- Pokud do rendlíku přidáte kozí mléko, vznikne vám mýdlo s mléčným nádechem
- Do mýdla můžete přidat i různé koření, jako badyán, vanilku, kakao, skořici a jiné.

- Glycerin se nesmí rozpouštět na přímem ohni, riziko požáru!
- Při míchání ingrediencí věnujte pozornost možným alergiím, kterými vaši blízcí trpí.
- Nepřehánějte to s množstvím použitých ingrediencí, obzvláště u tekutých stačí skutečně pouhá troška.

Hodnocení
Mincí (neověřeno) | St, 10/12/2016 - 20:30

Skvělý návod a inspirace na dárek,jednoduše,rychle a podle svých představ ;-) vyzkoušela jsem a všichni jsou nadšení ;-)

Monik (neověřeno) | St, 05/04/2016 - 08:23

"... Ve skutečnosti se jedná o chemicky obarvený glycerin ovoněný vonnými extrakty, obohacený o různé ozdoby, které vám nakonec jen ucpou vanu. Víte však, že vyrobit si pořádné mýdlo s pozitivními účinky na pleť je reálné?..."

Nuž, a kde je to poriadne mydlo? Lebo roztopiť glycerínovú (mydlovú) hmotu mi ako poriadne mydlo nepripadá. Ak sa máme rozprávať o poriadnom mydle, čakám recept s olejmi, tukmi, prípadne voskom a hlavne s použitím NaOH alebo KOH... Výrobe mydla sa v domácich podmienkach pre vlastné potešenie venujem niečo vyše roka, vyrobila som už desiatky rôznych variánt a nie je to nič zložité. Veľmi by ma potešilo, keby sa na internete nešírili fámy o "výrobe mydla", ak sa jedná o glycerínovú hmotu - to dôležité si odmakal namiesto vás niekto iný

Markéta Andresová (neověřeno) | Pá, 01/08/2016 - 14:50

Palmový olej ne prosím!

Nejsem profil, ale zay poslední měsíc sem vyrobila doma už druhé mýdlo z olejů a NaOH a obě mají max za 2 dny PH kolem 8. Ta doba 4 týdnů je velmí často kvůli jejich vysušení. Pokud se vyrobí mýdlo tepelným procesem tak je vše zreagovane (pokud je ve správném poměru NaOH vzhledem k použitým olejum). Při studeném procesu mi stačilo max 48h na to, aby PH mýdla kleslo na onu hodnotu a bylo nestiplave a nevysusdujici. Takže nebat se a zkusit.
Na správný výpočet NaOH doporučují kalkulátor soaspcalc.net je sice v angličtině,ale pěkně a jednoduše udělaný a stačí jen nasazet údaje kolik tuku celkem a jednotlivé druhy v množství nebo procentech.

Ivana P (neověřeno) | Út, 04/14/2015 - 17:54

Oleje, destilovaná voda, NaOH, přírodní barvy, ecenciální oleje, popř. sušené bylinky. Recepty mám Řecké a Španělské, kde se vyrábí podomácku staletí do dnes, podle starých babiček. Mýdla se suší min. 4 týdny, aby vyprchal NaOH a mýdlo nebylo štiplavé a agresivní.
Upozorňuji, že jsem ještě žádné mýdlo nevyrobila. Už skoro 5 měsíců studuji recepty, postupy, registrace mýdel, jaká mýdla jsou bio nebo přírodní,.... je toho moc a pořád si nejsem jistá, že už bych to mohla zkusit. také pořád propočítávám na kalulačce (http://www.video-recepty.com/clanek/kalkulator-pro-vypocet-slozeni-mydl…).... Obdivuji všechny registrované profíky - klobouk dolu.

Další zajímavé články

Jak pečovat o dětské vlásky | rady a tipy. V prvních dnech po příchodu z porodnice je novorozenec logicky středem zájmu a pozornosti. Prakticky vše se…