Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si připravit domácí jogurt | recept

24. Listopad 2019

Jak si připravit domácí jogurt | recept. Domácí jogurt - to je radost, kterou sobě i své rodině můžeme dopřát i v městském bytě. K výrobě nepotřebujeme nic víc, než co nám nabízí naše kuchyně. Domácí jogurt si vyrobíme z mléka a dochutíme přesně tak, jak to výrobci jogurtů prostě neumí. Jogurty díky obsaženým bakteriím pomáhají naší střevní flóře. Mají mimo jiné blahodárné účinky na naši pleť. Pomáhají nám udržovat zdraví a rovnováhu. Málokdo pak ví, že ovocný jogurt je ryze českého původu. A jak se ve světě ujal! Chytré české hlavičky. Ale teď už k postupu, jak si vyrobit jogurt bez konzervantů, a jednoduše v naší kuchyni.

Co je potřeba

sklenice
ovoce
1 litr mléka
kondenzované mléko
1 bílý jogurt s živou kulturou

1

Smícháme mléko s kondenzovaným mlékem a přidáme jogurt s živou kulturou. Jogurt by měl být tak čtyři hodiny před smícháním někde na stole v pokojové teplotě, aby se aktivizovaly probiotické kultury. Směs pak zahřejeme na 50°C.

2

Do skleniček mezitím připravíme ovoce nebo marmeládu. Připravenou a ohřátou směs nalijeme do skleniček. Vložíme do předehřáté trouby na 50 stupňů Celsia, kde udržujeme teplotu zhruba tři hodiny. Vyjmeme z trouby a necháme zchladnout. Po vychladnutí umístíme do ledničky. Domácí jogurt je připraven. Dobrou chuť!

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak naložit zelí tradičním způsobem
Jak vyrobit chipsy z cuket nebo okurek