1

Žádné hory se snad do požitku z lyžování nevyrovnají Alpám. Naštěstí pro Čechy nejsou daleko. Do kterého lyžařského střediska se vypravit? A raději v Rakousku, které máme blíže, nebo do Švýcarska, Francie či Itálie? V Rakousku je oblíbeným místem Arlberg: St. Anton a Lech Zürs. Zdejší ceny jsou vysoké, a proto Čechy oblast odrazuje. Ať si pojedete zalyžovat s kamarády nebo rodinou, oslovit by vás mohla švýcarská oblast Verbier, La Tzoumaz, Nendaz, Veysonnaz. Užijete si zde více než 330 kilmetrů lyžařských tratí s výškovým převýšem dvou tisíc metrů. I když ubytovací komplex Thyon 2000 je na opačné straně oblasti, ušetříte na ubytování, ale přesto se dočkáte dobře vybavených apartmánů přímo u sjezdovek. A je tu také vyhlášený snowpark. Ve Francii to je pak vyhlášená tradiční lyžařská oblast Chamomix, v Itálii pak Val Gardena nebo Cortina. Dejte na doporučení svých známých.

2

Pokud máte destinaci vybranou, je třeba zvolit termín zájezdu a zda se vypravit na lyžovačku na vlastní pěst nebo s cestovní kanceláří. Vždy se vyplatí nejprve cestovní kanceláře obejít a pozeptat se na možnosti lyžařského zájezdu. Platí pravidlo, že byste se měli ptát hlavně na to, co už v ceně lyžařského zájezdu je obsaženo a co nikoliv. Je stravování v ceně? Co hotel nabízí, jaké jsou zde nákupní možnosti? Ptejte se na cokoli, co vás napadne. Doporučuji si připravit malý seznam témat a podle něj se řídit.

3

Předvýběr cestovních kanceláří učiňte za pomocí svých zkušeností, doporučení přátel a podle dostupnosti pro osobní setkání. Vybrat si cestovní kancelář a lyžařský zájezd na internetu je snadné, ovšem telefonické spojení či lépe osobní setkání vám poskytne více informací, které mohou na webových stránkách chybět.

4

Stanovte si kritéria, která vás limitují při výběru lyžařského střediska. Pro každého je důležitý jiný parametr. Cena od - do, destinace (např. raději máte Rakousko než Francii a Itálii), kolik členů výpravy pojede, ubytovací kapacita, dostupnost lyžařského střediska, půjčovny lyží, lanovky, fronty apod.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)