1

ICQ je nejznámějším protokolem pro internetovou komunikaci. Bohužel jedná se pouze o protokol a proto je zapotřebí i nějaký klient, který jej dokáže přečíst a používat. Nelze přesně určit, který z mnoha klientů je nejlepší, protože každý z nich má své výhody i nevýhody. Ukážeme si trojici těch nejznámějších na našem trhu.

2

ICQ
ICQ je prvním klientem, který byl veřejně používán a to proto, že byl vytvořen přímo lidmi, kteří vytvořili ICQ protokol. Slouží jak pro posílání zpráv v reálném čase, tak může sloužit i pro posílání SMS do všech českých mobilních sítí a to vše zdarma. Komunikace skrze ICQ může být prováděna klasicky textově, hlasem nebo také videem.
Kromě těchto funkcí obsahuje ICQ i možnost posílání souborů a používání aplikací na tzv. Xtraz. Xtraz se používá především pro hraní her.

3

QIP
Ruský klient QIP je největším konkurentem ICQ. Mezi jeho největší přednosti patří hlavně rychlost, velký počet smajlíků a možnost používání bez nutnosti zobrazování reklam.
Nevýhodami jsou možnosti komunikace. Oproti ICQ má QIP možnost komunikovat pouze pomocí textu či posíláním souborů.

4

Miranda
Miranda je klient vytvořený jako zjednodušená alternativa ICQ. Nabízí základní funkce, jež jsou společné pro všechny ICQ klienty. Velkou výhodou tohoto klienta je množství podporovaných protokolů. Kromě ICQ podporuje i jiné známé protokoly jako například Jabber, Aim, Msn a jiné.
Velkou nevýhodou je skutečnost, že pro používání je nutné mít již existující účet na ICQ. Miranda nepodporuje vytváření nových účtů.

5

Klientů je i mnohem více a funkce obsahuje každý různé. Důležité pro uživatele jsou jejich předpoklady a vhodnost pro uživatelovi potřeby.

Tipy

Vyzkoušejte pokud možno co nejvíce klientů a poté se teprve rozhodněte, který z nich si vyberete.

Varování

Používání ICQ klientů má i své stinné stránky. V posledních pár letech se skrze klienty šíří stále více virů, které mohou poškodit počítač. Je nutné dávat si pozor na přijaté soubory, odkazy a také na samotné jiné uživatele a především ty, jejichž přezdívky jsou v ruštině.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)