Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat vysavač do domácnosti

Vysavač je nezbytnou součástí každé domácnosti, čas od času je však potřeba jej vyměnit za nový. Bývá to z důvodu, že s ním začnou být majitelé nespokojeni anebo i proto, že se prostě porouchá. V současné době se však oprava vysavače snad ani neoplatí, a tak se rozhodnou pro koupi nového domácího pomocníka. Víte však, jak si skutečně vybrat kvalitní vysavač?

1

V prvé řadě je důležité sledovat příkon a výkon vysavače. Příkon motoru - čím je větší příkon, tím větší je výkon při vysávání dosáhnete, ale také vám spotřebuje více elektřiny. V současné době době se příkon dnešních vysavačů pohybuje okolo 1000 - 2000W.
Měl by se dát regulovat podle typu podlahy.

2

Sací výkon motoru vysavače úzce souvisí s příkonem. Obvykle znamená jeho 1/3 příkonu.Vysavače s vyšším sacím výkonem jsou samozřejmě účinnější. Je dobré, aby se dal regulovat, protože se tím šetří motor.

3

Účinnost filtrace je další velice důležitým měřítkem při výběru nového vysavače. Možností je nepřeberné množství, protože každý výrobce hledá tu svou nejlepší cestu. Každý vysavač má obvykle několik vstupních i výstupních filtrů. Dnes se ty nejlepší vysavače neobejdou bez HEPA filtru, případně vodní filtrace. Další filtry jsou například uhlíkové, antibakteriální, elektrostatické mikrofiltry a další.

4

Vysavač je také potřeba vybírat podle velikosti prachového sáčku. Velikost prachového sáčku pak ovlivňuje i velikost vysavače. Je proto dobré, abyste dříve než vůbec půjdete do prodejny, věděli, jak velkou plochu budete vysávat. Obecně totiž platí, že: do 50metrů čtverečních vám vystačí vysavač s prachovým sáčkem mezi dvěma a dvěma a půl litry. Do 150 metrů čtverečních vysávané plochy budete potřebovat vysavač o objemu prachového sáčku : 3 - 4 litrů. Větší prostory potřebují prachové sáčky velké více než čtyři litry.

5

Pozor pokud máte doma zvíře s vysavači nastává problém. Vysát chlupy nezvládnou ani ty lepší vysavače, ve skutečnosti podle testů idnes to zvládnou cca dva - Miele a Dyson.

6

Výběr vysavačů pro alergiky patří také mezi záludné oříšky. Většina z nich totiž nevyhovuje! Alergik by při výběru vysavače měl dbát, aby vysavač měl vodní anebo HEPA filtr.

7

Kromě těchto kritérií by mělo být přihlíženo na jeho hlučnost, příslušenství a skladnost. Vše podle individuálních potřeb spotřebitele. do obchodu byste měli jít se znalostí, jaký máte problém, jestli kobercová krytina převažuje nad pevnou a o jakou vysávanou plochu vlastně půjde.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak si udělat velký vánoční úklid
Obrázek není k dispozici
Jak naladit TV Telka
Obrázek není k dispozici
Jak prát záclony
Obrázek není k dispozici
Jak naladit Prima ZOOM
Obrázek není k dispozici
Jak naladit TV Smíchov