Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vyrobit dárkovou krabičku

08. Červenec 2019

Co není vyrobeno vámi, není od srdce. Patříte mezi ty, kteří musí nebo chtějí na Vánoce dárky včetně obalů vyrobit? Nemáte vhodnou velikost krabičky, do které potřebujete zabalit dárek? Nebo zkrátka jen chcete dárek zabalit neobvykle? Ve všech případech se vám bude hodit náš tip na výrobu krabičky. Uvědomte si ale, že tento druh krabičky je vhodnější spíše na menší dárky.

Co je potřeba

- nůžky; - jakýkoliv papír (bílý měkký, barevný) velký podle toho, jak velkou chcete mít krabičku; - balicí papír, pokud chcete vyrobit vánoční krabičku.

1

čtverec

Nejdříve potřebujete čtverec. Nejjednodušší je vzít si jeden roh papíru, který máte k dispozici a přehnout jej k protější straně tak, abyste vytvořili pomyslný pravoúhlý trojúhelník. Vše, co přečnívá a co by vytvářelo z vašeho takhle utvořeného čtverce obdélník, odstřihněte. V ruce by vám měl zbýt pouze trojúhelník, který když rozevřete vytvoří čtverec.

2

dvě základní rýhy

Protější strany čtverce, kterými vede prohnutá čára, přiložte k sobě a rýhu vytvořte i mezi dalšími dvěma rohy čtverce. Vezměte jakýkoliv roh čtverce a přehněte ho tak, aby se špičkou dotýkala středu čtverce, neboli místa, kde se sbíhají obě rýhy. Přejeďte hranu nehtem, aby byla rýha dobře vidět. Totéž udělejte s protějším vrcholem čtverce – přehněte ho ke středu a zarýhujte. Vznikne nám jakýsi šestiúhelník.

3

příkřejší šestiúhelník

Z jedné ze stran, kde jste upravili tvar čtverce, budete v úpravě pokračovat. Hrany čtverce, z nichž nyní vyrůstá ke středu čtverce jakýsi malý trojúhelník, uchopte a opět je přeložte ke středu trojúhelníku, vodorovně s hlavní rýhou ve středu. Vznikne ještě příkrejší šestiúhelník.

4

čtverečkovaný čtverec

Strany šestiúhelníku znovu rozložte, abyste znovu viděli původní čtverec, nyní trochu zkroucený a pruhovaný díky rýhám. Vaším dalším cílem bude vytvořit stejné rýhy i v protisměru, proto udělejte totéž na zbylých dvou vrcholech čtverce. Opět je přiložte ke středu, zarýhujte a poté ještě jednou přehněte a zarýhujte. Když potom čtverec znovu rozevřete, uvidíte malé čtverce po celé jeho ploše.

5

umění správně stříhnout

Vyberte si dva protější vrcholy čtverce. S nimi teď budete dále pracovat. Ze všech vrcholů vyrůstá jakýsi domeček: tedy dva trojúnelníky, pod nimiž jsou dvě řady dvou čtverců. A právě po obvodu tohoto „domečku“ budete stříhat. Prostříhněte rýhy podél dvou čtverců, které tvoří základ „domečku“. Snazší je se podívat na fotografii. Analogicky prostříhněte rýhu na protějším vrcholu. Celkem tedy stříhnete čtyřikrát.

6

základ krabičky

Nyní obě strany, u jejichž vrcholu jste nestříhali, přeložte tak, jak je na obrázku: vrchol přehněte ke středu a kraje této části čtvrce přehněte dopředu. Pokud totéž uděláte i na druhé straně čtverce, už pomalu uvidíte vyrůstající krabičku.

7

dokončení základu

Kraje obou stran přiblížte k sobě a utvořte jakousi „hradbu“, z níž vyrůstá vnitřek krabičky. Ten je třeba ještě upevnit tak, že doposud ležící části čtverce přehněte přes již zmíněnou „hradbu“ a upevněte uprostřed čtverce (nyní už i uprostřed krabičky).

8

Vnitřek

Vnitřek můžete upevnit malým kouskem lepící pásky, ale pokud jste dobře narýhovali jednotlivé části čtverce, měl by vnitřek krabičky držet sám. Dokončete i druhou část krabičky a máte první polovinu práce za sebou.

9

Druhá část krabičky

Vyrobí se stejným způsobem, jako naznačily body 1 – 7, a to pouze s jednou výjimkou. Vzhledem k tomu, že jednotlivé části krabičky se vsunují do sebe, respektive jedna do druhé, je důležité jednu část udělat menší. Jak toho docílit? Jednoduše, stačí jako základ vybrat papír, který bude mít o půl cm kratší velikost jednotlivých stran čtverce.

Pokud potřebujete vyrobit obal na dárek, který je větší velikosti, doporučuji vybrat si větší krabici (např. od bot nebo od nějaké elektroniky) a oblepit ji balicím papírem. Výsledek je velmi podobný, ale krabička bude pevnější. Nevýhodou výše vyráběné krabičky totiž je, že je vhodnější na menší dárky, a tedy s větší velikostí se její pevnost snižuje.

Autor: Nikita
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak upravit špatné titulky
Stáhli jste si film z internetu, našli vhodné titulky, ale při sledování filmu jste zjistili, že se titulky zpožďují? Co dělat, pokud na internetu nej…
Jak na zácpu přírodní cestou
Jak správně kousat potravu