Přejít k hlavnímu obsahu

Jak sjednat povinné ručení a cestovní pojištění online

Povinné ručení rozhodně nepatří mezi řidiče k oblíbeným pojmům, nicméně pokud chceme jezdit s motorovým vozidlem, musíme povinné ručení prostě mít. Povinné ručení v České republice musí být sjednáno každým majitelem anebo spolumajitelem motorového vozidla. V případě nenadálých situací, mezi něž nejčastěji patří dopravní nehody, budete za povinné ručení naopak vděční. Podobně je tomu tak i s cestovním pojištěním. I když cestovní pojištění není povinné, může při nenadálé situaci vytrhnout trn z paty. Poradím vám, jak sjednat cestovní pojištění anebo povinné ručení online.

1
Povinné pojištění i cestovní pojištění si můžete samozřejmě sjednat osobní návštěvou pobočky poskytovatele cestovního nebo povinného pojištění. Obvykle tak buď strávíte spoustu času běháním mezi jednotlivými pobočkami, kde se budete snažit vybrat tu nejlepší nabídku a zároveň odolávat tlaku prodejců, anebo to vyřešíte čistým řezem, tedy návštěvou té první nejbližší pojišťovny. Ani jedno není pro vás výhodné. Běháním po pobočkách ztrácíte čas, nervy i peníze. Druhá varianta je sice o něco rychlejší, ale povinné ručení anebo cestovní pojištění je často zbytečně za vysoké ceny a pro vás tedy nevýhodné.
2
Nebojte se internetu, ušetří vám čas i peníze. Dávno jsou pryč ty doby, kdy objednávání čehokoliv přes internet nebylo bezpečné. Dnes je sjednávání například povinného ručení důkladně ošetřeno. Na internetu si můžete celkem snadno a rychle nalézt a objednat to nejvýhodnější pojištění. Velkými výhodami sjednání online pojištění je zcela jasný a rychlý přehled o výhodách daného pojištění, možnost získat přehlednou nabídku všech povinných ručení na jednom místě, různé slevy, rychlost vyřízení a hlavně pohodlí, protože vybíráte z klidu domova nebo kanceláře.
3
Online povinné ručení sjednáte celkem jednoduše. Budete k tomu potřebovat malý technický a velký technický průkaz, a dále občanský průkaz. V prvé řadě si na internetu najděte online srovnávač pojištění.
4
Tento online srovnávač pojištění vám pomůže udělat si jasno, které povinné ručení je pro vás nejvýhodnější. Do jednoduchého formuláře musíte jen zadat několik málo parametrů o vozidle (objem, velikost, stáří apod.) a o vás (nehodovost). Pokud tyto parametry neznáte, vězte, že je všechny naleznete v malém technickém průkaze. Po jejich zadání a odkliknutí vám během několika málo okamžiků vyjede tabulka jednotlivých nabídek pojišťoven (seřazeny pěkně podle výhod). Vy tak získáte bez nějaké větší námahy zcela jasný přehled o výhodách i nevýhodách daného pojištění a můžete si tak snadno vybrat to nejlevnější povinné ručení.
5
Sjednávání smlouvy pro povinné pojištění je jednoduché. Postupovat můžete přímo přes danou tabulku, kde se kliknutím dostanete přímo k vytvoření objednávky, kde již zadáte podrobnější informace o sobě a o vozidle (to proto, aby mohla být vytvořena smlouva). Všechny vámi zadané údaje jsou důkladně šifrovány a chráněny zákonem o ochraně údajů, dle zákona 101/2000 Sb. K vytvoření této objednávky potřebujete mít po ruce velký technický průkaz a občanský průkaz, kde všechny potřebné náležitosti naleznete. Dále si vyberete i daný typ půjčky a způsob platby. Po vyplnění všech náležitostí můžete přistoupit k dalšímu kroku.
6
Kontrola správnosti vámi vyplněných údajů. Dříve než závazně vytvoříte objednávku, si vše ještě jednou překontrolujte, aby nedošlo k nějakému pochybení. Teprve až potom objednávku na povinné pojištění odešlete.
7
Po odeslání objednávky povinného pojištění online bude na vámi zadaný email odeslán email o potvrzení přijetí objednávky. V závislosti na pojišťovně vám pak obratem pošlou smlouvu zdarma k podepsání. Vy pak tuto smlouvu co nejrychleji podepíšete a odešlete zpět. Podle úmluvy také zaplatíte i povinné ručení.
8
Cestovní pojištění si můžete zřídit obdobným způsobem. Nejlevnější cestovní pojištění také naleznete v obdobném online srovnávači. Akorát, že do formuláře místo parametrů o vozidle zadáte, jaký typ pojištění chcete objednat, charakter a cíl cesty, dobu pojištění, zemi, platnost pojištění a způsob platby cestovního pojištění. Další postup se již příliš neliší od sjednávání povinného ručení.
Autor: Adriana Dosedělová | Zobrazit autorská práva

Autor: Ilker. Místo izmir, Turecko.
Zdroj: sxc.hu

Hodnocení
KamSsa1 . (neověřeno) | Pá, 05/10/2019 - 23:42

Já jsem použil online srovnávač povinného ručení https://www.insiacare.cz/nejlevnejsi-povinne-ruceni-nejkvalitnejsi/ asi tak před rokem a byl jsem opravdu příjemně překvapen, když jsem viděl jak nízko se některé nabídky pohybovali. Díky tomu jsem si našel pojistku za téměř polovinu toho co jsem platil před tím.

Broncek01 (neověřeno) | St, 02/20/2019 - 21:31

No, já si myslím, že bez cestovního pojištění se v dnešní době může vydat na dovolenou v zahraničí pouze úplný blázen. My se teď například s rodinou chystáme na hory do Alp a také už pomalu cestovní pojištění zařizujeme. Myslím, že zvlášť na horách je to potřeba, protože právě tam je šance nějakého úrazu poměrně vysoká.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Řešení reklamace ojetého vozu je téměř vždy nepříjemná záležitost, u které je třeba, abyste zachovali chladnou hlavu a hlavně také to, abyste se nevzd…
Obrázek není k dispozici
Pokud jste aktivní řidič, a zároveň se vám nelíbí cena pojistné smlouvy, máte právo pojistnou smlouvu změnit. Aby ke změně pojistné smlouvy mohlo dojí…
Obrázek není k dispozici
Češi během dovolené rádi cestují a poznávají nové místa. Ať už je to letní dovolená u moře, lyžování v Alpách, eurovíkend v Paříži nebo návštěva příbu…
Obrázek není k dispozici
Každý řidič prochází počáteční fází euforie, kdy nabývá pocitu naprosté dokonalosti a bezchybnosti co se týče řidičských znalostí. Nejen začátečníka,…