Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně cvičit na rotopedu | tipy

09. Červen 2020

Jak správně cvičit na rotopedu | tipy. Nasednu, čtvrthodinky si pošlapu, jdu si dát kafe a mám odcvičeno. Praktikujete to s vaším rotopedem také tak? Pak svému zdraví téměř vůbec neprospíváte. Na rotopedu se totiž musí cvičit správně, jinak si nejen nepomůžete k dokonalé postavě, ale můžete si i ublížit.

Co je potřeba

1

Správné nastavení rotopedu

Rotoped si nastavte tak ,aby se vám na něm pohodlně sedělo. Výška, sklon řídítek a výška sedla popř. jeho horizontální nastavení jsou pro cvičení na rotopedu životně důležité. Bez tohoto jednoduchého kroku si můžete snadno přivodit bolesti páteře. A navíc, pokud vám bude cvičení nepohodlné, strávíte na rotopedu kratší dobu.

2

Rozcvička je důležitá

Před cvičením na rotopedu se alespoň základně rozcvičte. Bohatě stačí pět minut strečinku na měkké podložce. Bez řádného zahřátí hrozí pohmoždění svalů a opět také nepohodlí při cvičení.

3

Nejdřív se zahřejte

Vždy začínejte programem s menší zátěží. Teprve po pěti minutách můžete zatížení zvýšit. U rotopedů ergometrů vybírejte speciálně nastavený rozjezdový program.

4

Délka cvičení na rotopedu

Udělejte si na cvičení čas. Tuky se začínají spalovat až po 20 až 40 minutách tréninku. Ideální je cvičit 3 až 5x týdně po dobu minimálně 20 minut.

5

Hlídejte si tepovou frekvenci

Optimální intenzita cvičení by se měla pohybovat okolo 60 až 90 % vaší maximální tepové frekvence. A jak ji zjistíte? Výpočetních technik je mnoho, ale nám postačí ta nejjednodušší. Muži zjistí svou maximální tepovou frekvenci tak, že od čísla 220 odečtou svůj věk. Ženy použijí číslo 226. Pro přesnější určení ale navštivte specializovaného trenéra.

6

Závěrečné protažení

Po jízdě na rotopedu věnujte ještě pět minut protažení a vydýchání. Bez něj není cvičení tak účinné, jak byste si přáli.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat rotoped
Jak zhubnout na rotopedu
Jak správně posilovat svaly | rady
Jak získat a použít gel z aloe