Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně držet miminko

Novopečení rodiče a prarodiče či okolí se potýkají s celou řadou změn. Jedna z nich je nutnost naučit se některé nové dovednosti, a to například jak správně držet a přenášet novorozeně. Není se čeho bát, miminka doteky milují. Stačí jenom zjistit, na co si dát pozor.

1

Malé miminko ještě neudrží hlavičku, jeho svaly zatím nejsou dostatečně silné. Dbejte proto na to, aby jeho hlava a tělo bylo ve stejné rovině a abyste mu hlavu vždy podpírali.

2

Položte si dítě na ruku a podpírejte mu hlavičku, tělo a nožičku. Druhou rukou mimino přidržujte za ručičku. Druhou rukou ho můžete také držet pod zadečkem, v tom případě zajistěte stabilní polohu dítěte, aby vám při pohybu nevyklouzlo z rukou. Dítě by však nemělo sedět, mělo by mít dobrou podporu podél celého těla.

3

Vyhněte se polohám, kdy má dítě stlačené a ohnuté bříško. Myslete na to, že po jídle byste si měli děťátko opřít tělíčkem o hruď a rameno a přehodit přes sebe plenku – bude si nejspíš potřebovat odříhnout a může při tom blinkat. Vždy myslete na podepření hlavičky.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat škodlivé látky v kosmetice
Jak čerpat otcovskou dovolenou
Jak pečovat o dětské vlásky
Jak bezpečně smažit a péct
Jak přežít Vánoce