Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně držet miminko

Novopečení rodiče a prarodiče či okolí se potýkají s celou řadou změn. Jedna z nich je nutnost naučit se některé nové dovednosti, a to například jak správně držet a přenášet novorozeně. Není se čeho bát, miminka doteky milují. Stačí jenom zjistit, na co si dát pozor.

1
Malé miminko ještě neudrží hlavičku, jeho svaly zatím nejsou dostatečně silné. Dbejte proto na to, aby jeho hlava a tělo bylo ve stejné rovině a abyste mu hlavu vždy podpírali.
2
Položte si dítě na ruku a podpírejte mu hlavičku, tělo a nožičku. Druhou rukou mimino přidržujte za ručičku. Druhou rukou ho můžete také držet pod zadečkem, v tom případě zajistěte stabilní polohu dítěte, aby vám při pohybu nevyklouzlo z rukou. Dítě by však nemělo sedět, mělo by mít dobrou podporu podél celého těla.
3
Vyhněte se polohám, kdy má dítě stlačené a ohnuté bříško. Myslete na to, že po jídle byste si měli děťátko opřít tělíčkem o hruď a rameno a přehodit přes sebe plenku – bude si nejspíš potřebovat odříhnout a může při tom blinkat. Vždy myslete na podepření hlavičky.
Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva

Foto: IVETTE FERRERO, sxc.hu, photo/1394368

Hodnocení
aga kolorz (neověřeno) | Út, 01/12/2016 - 21:23

o tobe míslim zostan semnou navzdy doopravdy spolu spali léta cítim n rty tibor právej tibor manžel stah novy žívot.

spolu leta hodily cely rok vyspat stebou mílášku dotikat prca maš mie u tebe sex posteli sami dva mílenci fanuzak tibor na tvaz agi.

skucto semnou posteli ta prava ženu nahatu agi spolu hodit tibor agi za ruce Dloucho spolu znami obok mie nežíkej ve škole nic doma jo.

Další zajímavé články