Co je potřeba

rodiče
děti
pozitivní přístup
hry
kvízy
prostředky z běžného života

1

Jde to vůbec, aby matematika byla zábavná?
Jestli vaše dítě nemá mít k matematice odpor, nesmíte jim dát najevo svou vlastní nechuť k tomuto předmětu. Najděte na matematice něco pozitivního. Vysvětlete dětem, že matematika je vskutku k životu potřebná, vždyť se s ní setkává na každém kroku - v kuchyni, v obchodě, v hrách, sportu i na dovolené.

2

Buďte s dětmi. Učte se s nimi, a to i přesto, že i vy sami tématice příliš nerozumíte. Budete jim oporou, můžete jim pomoci pochopit, či najít řešení. Dětem se lépe učí ve dvou.

3

Při učení užívejte příklady ze života. Vymýšlejte takové úkoly, které je zaujmou. Motivujte je. Sčítání zkuste s bonbony. Představu peněz zase v obchodě mezi regály. Posílejte je nakupovat. Začleňujte je do běžných životních situací. Vymýšlejte hry. Ostatně hry jsou těmi nejlepšími pomocníky v učení.

4

Hrajte si. Malé dítě se naučí počítat při hraní her, kde se hází kostkou anebo při malování obrázků založených na spojování čísel. Mimo to však existuje celá řada kvízových knížek, kde děti nalepují samolepky, malují a doplňují čísla. Tyto kvízy jsou dostupné v knihkupectvích, výjimečně i v knihovnách, ale celkem frekventovaně jsou na internetu, kde jsou volně ke stažení.
Hraní her je zábava a děti i vy se můžete něčemu najit, kromě kvízů existuje i celá řada deskových her, které můžeme rozčlenit podle věku dítěte do různých kategorií.
Samotnou kapitolu tvoří i počítačové hry – skvělou hrou na procvičení matematických dovedností jsou například pc hry Hugo a Super Mario. Zkuste herní portály. Ano, pokud chcete své dítě naučit matematiku, zvolte menší zlo a využijte interaktivních her. Dítě bude spokojeno, protože si hraje a vy také, protože aniž by si všimlo, naučí se matematiku

5

Nenechte své dítě trápit. Jestli vidíte, že se vaše dítě snaží, přesto mu to nejde, netrapte jej a napovězte. Neznamená to však, abyste vše vyřešili za něj, jde jen o posunutí o krok dál.

6

Pokud existuje více možností, jak dojít k zdárnému výsledku – ukažte mu je, aby si mohl vybrat metodu, která bude pro něj nejschůdnější.

7

To, aby byla matematika zábavná a dítě bavila, je o nenucení. Nenuťte své dítě, aby sedělo nad matematikou přespříliš. Místo zlepšení dojde totiž k opaku. Dítě k matematice získá ještě větší odpor.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (6 votes)