Co je potřeba

Suroviny podle návodu
Kuchyňské vybavení a zařízení

1

Na rozdíl od sladkých ořechových náplní, do nichž ořechy meleme nebo strouháme, do slaných nádivek přidáváme ořechy jen hrubě posekané. Při tepelné úpravě do sebe ořehny nasáknout vlhkost a chutě ostatních ingrediencí, a tak je pro labužníka příjemné nacházet v nádivce větší kusy křehkých ale měkkých ořechů.

2

Ořechovými nádivkami plníme vnitřek pečené drůbeže (drůbež při pečení nevysychá a dochází k výměně chutí mezi masem a nádivkou). Nadíváme: menší kuřata, holoubata, křepelky, mladou kachnu.

3

Ořechová nádivka je velmi dobrá v masových kapsách (kuřecí prsa, krůtí řízky, vepřová kotleta nebo kýta) a v roládách: z vykostěného celého kuřete nebo z vykostěných kuřecích stehen, z vepřové plece rozříznuté a rozklepané na plát a podobně.

4

Ořechová nádivka do drůbeže. Na lžíci másla zpěníme jednu velkou cibuli a asi pět deka prorostlé slaniny. Do vychladlé cibulky vmícháme šálek vyloupaných a na velmi hrubo posekaných ořechů, dvě syrová vejce, jednu tvrdší housku pokrájenou na kostičky a vlhčenou mlékem, tři stroužky česneku prolisovaného nebo nasekaného na malé kostičky, čtvrt lžičky soli, trochu muškátového květu a když máme, tak také nasekanou kudrnatou petrželku z asi pěti snítek. Nádivku zamícháme.

5

Drůbež v části krku zašijeme nebo spíchneme jehlou. Ořechovou nádivku lžicí naložíme do břišní dutiny drůbeže. Spodní část opět sešijeme nebo spíchneme. Počítáme s tím, že se drůbež s ořechovou nádivkou musí péct zvolna a že to bude trvat déle, než při pečení drůbeže duté.
Varianty: Do nádivky přimícháme ještě podušené houby nebo žampiony. Místo slaniny použijeme uzené maso nebo dobrou uzeninu.

Tipy

Předepsané množství je orientační, nádivku lze připravovat i v jiných poměrech.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (6 votes)